עבודת גמר בפרסום- ניתוח פרסומות

תקציר העבודה

העבודה מציגה ניתוח מעמיק של שתי פרסומות. מודעה א'- מברשת השיניים החשמלית ORAL B ADVANCED POWER
1 . קהל מטרה פרסומי ומאפייניו העיקריים:
הפרסומת מציגה מוצר חדש התורם לבריאות והיגיינת הפה, לאסתטיקה ולתחושת הטיפוח והנקיון: מברשת שיניים חשמלית. מכיוון שלא מדובר במברשת שיניים רגילה, אלא בכזו שיש בה תחכום מסוים, המחיר הוא גבוה בהתאם ( 10 דולר, משמע: פי 3-5 ממחיר מברשת שיניים רגילה). נראה כי קהל המטרה הפרסומי שחברת ORAL B מייעדת למודעה זו, הינן נשים צעירות ומודרניות בגילאי
5 -40, נשים בעלות בטחון עצמי רב ומודעות עצמית גבוהה, המקנות חשיבות רבה להופעתן החיצונית ולכן בהתאם- דוגלות בהיגיינה, אסתטיקה, נקיון וטיפוח. אלו נשים שמוכנות להשקיע כסף רב במוצרי טיפוח. הרמזים העיקריים לכך שהפנייה היא לקהל יעד נשי, הוא העובדה שהמודעה לקוחה מגליון של מגזין נשים ושהתמונה במודעה היא תיק נשים. בנוסף, המלל בפרסומת מספק תימוכין לכל הנאמר עד כה לגבי קהל המטרה ("להבטיח ששינייך נפלאות בדיוק כמו שאר הופעתך" , "צבעים בהירים שיתאימו לחדר האמבטיה שלך", "תגרום לשינייך להיות כה לבנות"). הפרסומת לא מספקת מידע מפורט מידי לגבי המוצר והמודעה עצמה היא "נקייה" ואלגנטית (לא נעשה שימוש רב בצבעים בולטים). במודעה מוצגת תמונה של תיק נשי אלגנטי וקלאסי בצבע בהיר.
הוא נראה יוקרתי. דבר זה מרמז על כך שהפנייה היא לנשים שנחשבות משכילות (השכלתן תיכונית ומעלה). המשפט "היא שווה לכל כיס" מעיד על קהל מטרה בעל הכנסה ממוצעת ומעלה ( חשוב לציין כי זה מה שאנו למדות מהפרסומת אך ממידע נוסף שניתן נראה כי משפט זה והמחיר בפועל מנוגדים אחד לשני). בנוסף, אלו נשים משוחררות ועקב כך פתוחות לחידושים ולהתנסויות במוצרים שהם לאו דווקא סטנדרטיים. הן בלייניות (אוהבות לצאת לבלות עם חברות, לשבת בבתי קפה) ולכן אף יכולות לשמש לחברה כלקוחות שהן למעשה סוכנות מכירות: במידה והן יאהבו את המוצר, הן יספרו לכל חברותיהן עליו. העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה