דפוסי התנהגות בגן ילדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2857
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר גן הילדים הוא שדה שנחקר רבות באנתרופולוגיה החברתית בשל תפוצתו הרחבה בחברות ובתרבויות השונות לאורך שנים רבות (סוקר, 1998).
זהו שלב בחיי הילדים שבו מתרחשים תהליכים רבים: התפתחות פיזית, רגשית, נפשית, תהליכי הזדהות והפנמה ותהליכים קוגניטיביים. לאור כך מתקיימת אינטאקציה מורכבת ומסועפת בעולם הילדים, החוקרים הבוגרים מגלים סקרנות רבה בכל הכרוך באינטראקציה הזו ומנסים לחדור לעולם התוכן שלך הילדים ולחקור התייחסויות מסוימות. גן הילדים הוא הזירה האידיאלית עבור כך, לא רק שניתן לבחון את הילדים בסביבת בני גילם ישנו גם האלמנט של דמות בוגרת וסמכותית שנמצאת עימם ותפקידה לחנכם (מרים, 1958).
עבודה זו דנה בהתרחשות שנגלתה בשעת איסוף החפצים מהחצר כפי שיתואר בהמשך, התעמקות בהתרחשות זו חשפה דפוס התנהגות שנבחן בזירות נוספות- בשעת ריכוז ובשעת יצירה.
למעשה, דפוס ההתנהגות נחלק לשלושה סוגי התנהגות (לכל סוג התנהגות אפיון שונה) שנבחנו בשלוש זירות שונות.
עניינה של עבודה זו הוא להראות כיצד דפוס התנהגות מסוים חוזר על עצמו ושזור כחוט השני לאורך טבעם ומאפייניהם של הילדים.
עבודה זו מתבססת על שיטת המחקר "התצפית המשתתפת" שהיא השיטה הרווחת במחקר הפרשני, בראש ובראשונה מדובר על שהייה ממושכת בגן הילדים, שיחות עם הגננת והסייעת, התבוננות והתמקדות באינטראקציות בין הילדים ולעיתים השתתפות בחלק מן הפעילויות.
תוכן עניינים מבוא .
עמ' 1
השדה ושיטת המחקר : א. תיאור שדה המחקר -..
עמ' 2
                                        ב. תיאור הנחקרים –.. עמ' 3
                                        ג. שיטת המחקר עמ'4
ממצאים –..
עמ' 5
דיון וסיכום -…
עמ' 7  רשימת מקורות .. עמ' 8