מעבר מגן ילדים לכתה א'- תכנית התערבות

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2791
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

מעבר מגן ילדים לכתה א'- תכנית התערבות א. הקדמה במשך תקופת הילדות הפרט עובר ממסגרת חינוכית אחת לשנייה. מסגרות שונות אלו דורשות מהם הסתגלות לסביבות חדשות או משתנות.
המעברים האלו כוללים מעברי ראשוני לגן ילדים, לאחר מכן לבית הספר, התקדמות מרמת לימודים אחת לשנייה, ומעברים מבית ספר אחד למשנהו. כל אחד מהמעברים האלה מחייב את הילד להתמודד עם דרישות חדשות ומגוונות. דרישות אקדמיות, התאמה לציפיות שונות של הדמויות הבוגרות והתאמה לסטנדרטים השונים. אי הסתגלות במעברים אלה משפיעה על תפקודו הכולל של הילד ובכלל זה על המשך תפקודו במערכת החינוך ועל מעברים נוספים בחייו (בסר-בירון, 2003). כיום יותר מתמיד גובר הדגש על חינוכו של הילד הרך. אנשי חינוך מגלים את החשיבות שבהעשרת החוויות של הילד הרך על מנת להכשירו במידה מספקת יותר לחוויות חיי בית הספר. ההכרה בחשיבותה של החוויה המוקדמת ביחס לאינטליגנציה וללמידה הסתייעה במספר מחקרים המאשרים את ההשקפה שפיתוח הכישורים הקוגניטיביים הכלליים והייחודיים הנדרשים להצלחה בביה"ס, נקבע על ידי הזמינות של חוויות אלה בסביבה הקדם-בית-ספרית (קנט מנלוב, 1980).