פיתוח אישי ומקצועי בהקשר לתעשיית התיירות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2624
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

העולם עובר כל הזמן שינויים, מקובל להתייחס אל מכלול השינויים באמצעות חלוקתם לארבע קטגוריות עיקריות המרכיבות את ראשי התיבות באנגלית PEST : פוליטית, כלכלית, סוציאלית וטכנולוגית. כמובן שלכל סוגי השינויים קיימת השלכה משמעותית אל עולם התעסוקה.
על פי Arnold (1997) עולם התעסוקה השתנה והתפתח באופן משמעותי בשני העשורים האחרונים של המאה ה – 20 והוא ממשיך במגמה זו אל העתיד. המושג קריירה במובן המסורתי כתנועה חזויה של ארגון או מקצוע לאורך תקופה ארוכה כבר לא נכון לתקופה בה אנו חיים. Hall (1996), טען כי הקריירה במאה ה – 21 תהיה קריירה פרוטאינית (משתנה בהתאם). הכוח המניע בה יהיה האדם, לא הארגון והפרט הוא שימציא אותה מחדש מעת לעת בהתאם לשינויים המתרחשים בו ובסביבתו.  כמובן שהעובד היחיד, הארגון והענף הספציפי נדרשים להתאים את עצמם להתפתחויות והשינויים שעובר עולם התעסוקה במאה ה – 21 , להתפתח ולהתמקצע במקביל.
הפיתוח המתקדם של המיומנויות האישיות והמקצועיות של היחיד, הארגון והענף נקרא       CPD (Continuing Professional Development).
על פי לונדון (1996) ככל שהמקצוע מושפע יותר מתנאים משתנים, כך גובר הצורך בלמידה מתמשכת.
תעשיית התיירות היא התעשייה הכי גלובלית שיש במשק והיא מאוד מושפעת מתנאים משתנים עד כדי כך שניתן להגדירה כ"אופנתית". ענף זה חווה שינויים כל הזמן ותמיד מתפתחים בו דברים חדשים. לכן, על אחת כמה וכמה תעשייה זו והעובדים בה נדרשים להמשיך ולפתח כל הזמן את מיומנויותיהן האישיות והמקצועיות בכל המובנים.
מטרת עבודה זו להעריך ולבחון את החשיבות של פיתוח אישי ומקצועי בענף התיירות.    תוכן עניינים
מבוא. 3
פרק 1 – תעשיית התיירות. 4
פרק 2 – הכישורים הנדרשים לעובדי ענף התיירות. 6
פרק 3 – משמעות ה – CPD וחשיבותו 8
סיכום.. 11
רשימה ביבליוגרפית. 12
נספחים.. 13