תיירות כפרית בבריטניה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3907
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

בריטניה היא אחת המדינות המובילות בתיירות בעולם בכלל ובאירופה בפרט. מנתוני ארגון התיירות העולמי WTO בספרו של Davidson (1998) עולה כי בשנת
1 996 היתה בריטניה במקום הרביעי מתוך עשרים היעדים המובילים באירופה. בשנת 2004 על פי נתוני רשות התיירות הבריטית BTA מוקמה שישית בעולם עם 27.8 מיליון תיירים שהובילו להכנסות של כ-13
מיליארד לי"שט. כמו כן, לבריטניה תיירות פנים מאוד מפותחת, בשנת 2003 ההכנסות מתיירות פנים הוערכו מעל ל-59 מיליארד לי"שט.
על פי Davidson (1998) בעוד שבריטניה מהווה אחד מהיעדים המובילים באירופה היא גם אחת המובילות בתיירות יוצאת. תעשיית התיירות היא אחת מהתעשיות המובילות בבריטניה אשר על פי נתוני ה-BTA מספקת כ-1.4 מיליון מקומות עבודה המהווים 5% מכלל התעסוקה. על פי Youell (1998) מלבד התועלת הכלכלית שהתיירות מספקת, יש לה תפקיד חברתי חשוב בקהילות כפריות, תפקיד חיוני ביצירה העירונית ותרומה לשגשוג באזור. Youell (1998) אף מוסיף וטוען כי לתיירות תפקיד חשוב בשיפור התדמית של עיירות, ערים וכפרים ברחבי בריטניה. על פי Holloway (1998) האקלים הבריטי, עד כמה שהוא נחשב לאיום, הוא גם אחראי לסיפוק תמריץ משמעותי לתיירות: היופי של האזורים הכפריים. האקלים המתון והמשקעים הרבים מספקים לבריטניה עושר בשדות ירוקים, שפע של יערות, גבהות ומקורות מים. לדעת  Holloway (1998) בריטניה מציעה מגוון ניכר של נוף כפרי, החל מאדמות המרעה הירוקות בדרום ובמערב אנגליה ועד האגמים וההרים של קומבריה. בעוד שהחיים המודרניים מאלצים את רובנו לחיות בעיר, כך כוח המשיכה של האזורים הכפריים גדל ומשפיע עלינו יותר. החל מלקיחת יום חופש בודד או טיול ממושך  באזוריים הכפריים ועד חופשות בחוות. על פי Holloway (1998) התיירות הכפרית בבריטניה מהווה גורם משיכה עצום הן לתיירות פנים והן לתיירות נכנסת. בעוד שהבריטים מטיילים בצרפת ובגרמניה, כך גם מבקרים רבים מאירופה מגיעים לתור את בריטניה עם רכב. ההולנדים, הדנים והשבדים שהאזורים הכפריים שלהם מאופיינים במישורים ובנתיבי מים, רואים בגבהות ובהרים של בריטניה גורם משיכה גדול.
בעבודה זו נעסוק במוצר התיירותי הבריטי בכלל ובתיירות הכפרית בפרט. העבודה תתחלק לשלושה חלקים: בחלק הראשון נגדיר את המוצר התיירותי הבריטי וננתח את התיירות הכפרית כפי שבאה לידי ביטוי בבריטניה. החלק השני יעסוק בשיווקה של התיירות הכפרית כמוצר תיירותי ויכלול את ניתוח המוצר וקידומו. ובחלק האחרון נעסוק בסוגיות הניהול של המוצר התיירותי.
מטרת העבודה היא להגדיר את המוצר התיירותי בבריטניה ולחקור את הדרכים לגידול תיירות נכנסת ומקומית ואת ניהולן בבריטניה.   תוכן עניינים
מבוא. 3
חלק א' – תיירות בבריטניה. 4
המוצר התיירותי הבריטי 4
תיירות כפרית בבריטניה. 5
חלק ב' – שיווק תיירות כפרית. 7
ניתוח שיווקי 7
קידום המוצר התיירותי 8
חלק ג' – ניהול המוצר התיירותי 10 סיכום, מסקנות והמלצות. 11
רשימה ביבליוגרפית. 12
נספחים. 14
נספח 1 – מפות: בריטניה (מתוך www.alltraveluk.com) אנגליה (מתוך www.ynet.co.il) 14
נספח 2 –  מבנה תעשיית התיירות בבריטניה (מתוך Youell, 1998) 15
נספח 3 – הפארקים הלאומיים של בריטניה (מתוך  www.peakdistrict.org) 16
נספח 4 – מפת הפארק הלאומי "פיק דיסטריקט" (מתוך (www.peakdistrict.org.. 17
נספח 5 – ניתוח SWOT לתיירות הכפרית בבריטניה. 18
נספח 6 – דוגמא לשיווק תיירות כפרית בדרום מזרח אנגליה (מתוך www.visitsoutheastengland.com) 19
נספח 7 – מדרג קבלת ההחלטות על ידי מועצות התיירות בבריטניה. 20 נספח 8 – דוגמאות למועצות וגופים תיירותיים בבריטניה (מתוך www.bta.org.uk) 21
נספח 9 – דוגמאות לגופים העוסקים בשימור, חינוך ואיכות (מתוך www.bta.org.uk) 22