שיווק, מכירות וקידום מכירות בתעשיית התיירות כתעשיית שירותים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2787
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

התיירות הינה חלק בלתי נפרד מתעשיות השירותים שהן התעשיות הגדולות בעולם המספקות עושר ומגוון רחב של הזדמנויות עסקיות. על פיMiddleton  (1994) התיירות מהווה שוק שלם המשקף את ביקוש הצרכנים למגוון נרחב של מוצרים הקשורים בנסיעות ותיירות. המוצר התיירותי הוא שירות ויש לו מאפיינים ייחודיים המבדלים אותו ממוצרים אחרים. מה שהופך את הניהול והשיווק שלו למורכבים יותר. אנשי התיירות מוכרים חלום, מלבד הזיכרון והחוויה לא נשאר דבר מוחשי בידי הלקוח. לדעת Morgan (1996) בפני האדם עומדת קשת רחבה של אפשרויות לבילוי שעות הפנאי ובהקשר התיירותי, המשימה שבמהותה שכנוע הפרט לבחור בפעילות פנאי ספציפית מהווה אתגר ודורשת רמה גבוהה של מיומנויות שיווקיות. השיווק, כפי שמוגדר על ידי "המוסד הבריטי הרשמי לשיווק" (CIM) בספרו של Morgan (1996) הוא התהליך הניהולי האחראי לזיהוי, לצפי ולסיפוק צרכי הלקוחות ביעילות וברווחיות. תמצית רעיון השיווק אומרת בעצם "סוף מעשה במחשבה תחילה", במקום לייצר מוצרים ואז להזיע בניסיון למכור אותם, ראשית נחקור ונבין את הלקוח ואת צרכיו. השיווק עושה חלק מעבודתם של אנשי המכירות, מפני שמכירות הינם כלי שבאמצעותו אנו מביאים ללקוח את המוצר, דהיינו "חבילת מענה על צרכים" שכבר הכינו עבורו אנשי השיווק. שיווק, מכירות וקידום מכירות מהווים חלק חשוב ובלתי נפרד מהפעילות העסקית בסביבה התחרותית וההפכפכה של תעשיית התיירות והינם חיוניים להצלחה בה. בעבודה זו, נעסוק בנושאים הבאים: חשיבות התוכנית השיווקית, ניתוח סביבה, התנהגות צרכנים, המחקר השיווקי ותמהיל השיווק.
מטרת העבודה להעריך את תפקיד בניית תוכנית שיווק ואת תפקידם של המכירות וקידום המכירות בתעשיית התיירות כתעשיית שירותים. תוכן עניינים
מבוא. 3
פרק א' – ניתוח הסביבה כחלק מהתוכנית השיווקית. 4
פרק ב' – התנהגות צרכנים והמחקר השיווקי 5-6
פרק ג' – תמהיל השיווק. 7-8
סיכום.. 9
רשימה ביבליוגרפית. 10 נספחים – נספח א' – מודל "התחרות" (פורטר, 1998) 11
נספח ב' – מודל "גירוי-תגובה" (גבע, 1994) 12
נספח ג' – תהליך החלטת רכישה (קוטלר והורניק, 2000) 13
נספח ד' – מודל "היררכיית הצרכים" (1954 ,Maslow) 14
נספח ה' – מודל "אימוץ חידושים" (Rogers,
1 962) 15
נספח ו' – תהליך המחקר השיווקי (קוטלר והורניק,
2 000) 16
נספח ז' – תמהיל השיווק (1960 ,Mccarthy) 17