תכנון חבילת נופש לאיה נאפה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5052
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תעשיית התיירות על פי Page et al (2001) כוללת עסקים רבים המשתרעים לאורך מספר סקטורים, החל מתחבורה דרך אירוח ועד אטרקציות. כל סקטור מציע מגוון מוצרים, אך מה שמאפשר שרשרת הפצה יעילה הינם המתווכים. הקטגוריה הגדולה ביותר בתיווך היא מפעילי התיירות אשר על פי Holloway (2002) ממלאים פונקציה ברורה וניכרת בתעשיית התיירות. Cooper et al (2005) טוענים כי באופן המהותי ביותר, תפעול תיירות הוא תהליך של איחוד מושבים במטוסים עם מיטות במלונות בצורה שתיצור מחיר רכישה אטרקטיבי לתייר הפוטנציאלי. מאחר וזרמי התיירות הדומיננטיים בעולם הם מצפון לדרום ליעדים שטופי שמש, אין זה מפתיע כי רוב עבודתם של מפעילי התיירות כרוכה בסיפוק חבילות נופש כוללות ליעדים יחידים. לימודי התיירות דורשים ידע והבנה בתהליכים הקשורים בתפעול התיירות ובתפקיד והמגוון של מפעילי התיירות בתעשייה הרחבה. עבודה זו תעסוק בבניית חבילת נופש לאיה נאפה (קפריסין) ובהתוואת תהליך של תפעול היעד משלב היזמות ועד חזרתו של הנוסע לארץ. לאחר הצגת רקע בנושא סיטונאי תיירות, העבודה תתחלק לשלושה חלקים: החלק הראשון יעסוק בתכנון היעד והמוצר.  החלק השני יתמקד בהיבט התפעול בפועל והחלק האחרון יהווה את שלב החזרה בו ייבחנו שיטות לקבלת משוב והפקת לקחים. מטרת העבודה לזהות את מרכיביה העיקריים של חבילת התיור בהקשר לתהליכים הפנימיים ולתפקידיו של מפעיל התיירות. וכמו כן, להעריך את תפקיד מפעיל התיירות ביעד המארח. תוכן עניינים
מבוא. 4
סיטונאי תיירות – רקע. 5
חלק א' – היזמות והתכנון 6
סיווג הסיטונאי 6
בחירת היעד. 6
איה נאפה (קפריסין). 6
בניית החבילה. 6
הסוכן המקומי 7
הנציג ביעד. 7
תמחור. 8
שיווק. 8
הפקת החוברת. 9
חלק ב' – ניהול התפעול. 11
צינורות ההפצה. 11
ניהול מלאי 11
מחשוב, הזמנות ואישורים. 11
מסמכי נסיעה. 12
אמצעי תשלום. 12
הקשר עם הנציג בחו"ל. 12
חלק ג' – החזרה. 13
סיכום דפי המשוב. 13
סיכום תלונות והפקת לקחים. 13
הערכת הביקוש לעונה הבאה. 13
סיכום ומסקנות. 14
רשימה ביבליוגרפית. 15
נספחים. 16
נספח 1 – מקומו של מפעיל התיירות במערכת התיירותית (Holloway,
2 002) 16
נספח 2 –  מפת קפריסין (מתוך www.ynet.co.il) 17
מפת שדה התעופה בלרנקה (מתוך www.worldairportguide.com). 17
נספח 3 – לוח זמנים לתכנון חבילת הנופש.. 18
נספח 4 – מפרט מלון BELLA NAPA (מתוך www.hotels7.net) 19
נספח 5 – תמחור הטיסה. 20 נספח 6 – תמחור החבילה. 21
נספח 7 – שרשרת ההפצה (Holloway & Robinson, 1995) 22
נספח 8 – דוגמא לתלונה על חברת 'השטיח המעופף' (מתוך www.ynet.co.il) 23
נספח 9 – מודל PLC- מחזור חיי המוצר (Holloway & Robinson, 1995) 24