סמינריון במנהל עסקים - מועדון הלקוחות B&B

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4970
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

1          תקציר מנהלים
1 .1      הקדמה מועדון "ביי אנד בונוס" הינו מועדון לקוחות, שהוקם על ידי רשת "קו-אופ הריבוע הכחול בע"מ בשנת 1997.
המועדון הינו ממועדוני הלקוחות המובילים בארץ וכולל כמיליון בתי אב.
המועדון נותן מגוון שירותים והטבות : קופונים, קטלוג מתנות, מוצרים תמורת נקודות בסניפים. בנוסף, למועדון ישנו מוקד שירות לקוחות.
המועדון B&B פועל באמצעות צינור ישיר בסניפים השונים המפוזרים ברחבי הארץ.
המודעות הגוברת לטיפוח נאמנות הלקוחות, הביאה לטיפוח מועדוני לקוחות בשנים האחרונות. מועדון הלקוחות המתחרה בתחום שקיים בשוק הוא "סופר קארד" של רשת שופרסל והיפרכל ובנוסף ישנם מועדונים קטנים של רשתות קטנות יותר.
בתקופה האחרונה, ישנה תחושה שקניות הלקוחות הקיימים נחלשו, וצריך להגביר את קניותיהם.
לשם כך ביצענו חקר שוק ובדקתי את הנתונים הבאים :
–                שביעות רצון הלקוחות מן השירות הניתן במועדון ומן ההטבות הניתנות.
–                מודעות קיימת לסל המוצרים והשירותים הניתן ללקוחות המועדון.
–                אפקטיביות סל ההטבות הניתן ללקוחות המועדון.
1.2      תקציר הממצאים
1 .2.1        ההטבות משפיעות על רוב חברי המועדון {56%} להגדיל את כל הקניות שלהם מחנויות הרשת.
1.2.2        המודעות הגדולה יותר {65%} היא שלהטבות הניתנות ולא ממומשות בנקודות המכירה {קופונים, מוצרים תמורת נקודות}, ואילו המודעות להטבות הדורשות פרוצדורה מסוימת וזמן ממושך למימושן {עלונים של מוצרי חשמל, קטלוג מתנות}, היא קטנה יותר – 35%.
1.2.3        רמת שביעות רצון מן ההטבות :
–                                קופונים – בינונית עד גבוהה – 86%.
–                                מוצרים תמורת נקודות – בינונית עד גבוהה – 86%.
–                                עלונים של מוצרי חשמל קנדי – בינונית עד גבוהה – 83%.
–                                קטלוגים 1/2
שנתיים של מתנות – נמוכה עד בינונית – 80%.
1.2.4        מודעות לקיומו של מוקד שירות הלקוחות – 40%.
1.2.5        רמת שביעות הרצון מן השירות הניתן במוקד עפ"י הסעיפים :
–                                זמן המתנה – קצר מאוד עד בינוני – 75%.
–                                אדיבות – בינונית עד גבוהה מאוד – 90%.
–                                מענה לבעיות – רמה בינונית ומטה – 85%.
1.2.6        אפקטיביות ההטבות הניתנות לחברי המועדון : רוב חברי המועדון {93%} מעדיפים הטבות מיידיות בנקודות המכירה, כאשר 64% מתוכם מעדיפים קופונים עם הנחות על מוצרים.
1.2.7        הגורם העיקרי לחוסר שביעות רצון מן ההטבות הוא חוסר כדאיות כלכלית – {55%}.

1 .3      תקציר המסקנות
1 .3.1        מאחר וההטבות הפופולאריות ביותר, אשר רמת שביעות הרצון מהן היא גבוהה מן ההטבות הניתנות ו/או ממומשות בנקודות המכירה, על המועדון להמשיך לספקן ולהרחיבן.
1.3.2        מועדון B&B צריך לתת דגש על פרסום לצורך הגברת המודעות לפעילויותיו וההטבות שהוא נותן.
1.3.3        יש להמשיך ולשמור על התדמית והמוניטין שנוצרו.

1 .4      תקציר ההמלצות על המועדון לפעול באסטרטגיה שיווקית של העמקת השוק. על המועדון להגביר את הפעילות השיווקית עם הלקוחות הקיימים על ידי התאמת תמהיל תקשורת לסוגי הלקוחות השונים.
על ידי קידום מכירות, פרסום ויחסי ציבור אגרסיביים.
הפרסום צריך להתמקד באמינות המועדון, בהטבות ובשירותים הרבים שהוא נותן לקונים הנאמנים בחנויות הרשת.
ביצוע ההמלצות יביא לעלייה ברווחים בהיקף של 1,596,000 ₪. הן על פי הענ"נ והן על פי השת"פ שחושבו, התקבלו תוצאות משביעות רצון.
תוכן העניינים:
1           תקציר מנהלים  1
1 .1       הקדמה    1
1 .2       תקציר הממצאים  1
1 .3       תקציר המסקנות  1
1 .4       תקציר ההמלצות  1
2            רקע כללי 1
2 .1       רקע כללי על המועדון 1
2 .2       עץ מבנה ארגוני 1
2 .3       מערכת התפקידים/סמכויות של הפונקציונרים העיקריים  1
2 .4       אסטרטגיה שיווקית  1
2 .5       תיאור מדיניות השירותים של המועדון 1
2 .6       מדיניות המחירים  1
2 .7       מדיניות ההפצה  1
2 .8       תיאור מדיניות הקידום של המועדון 1
2 .9       מערכת המידע השיווקית  1
3            מודל S.W.O.T. 1
3 .1       הקדמה    1
3 .2       הצגת העוצמות  1
3 .3       הצגת החולשות/מגרעות של מועדון B&B   1
3 .4       הצגת האיומים של מועדון B&B   1
3 .5       הצגת ההזדמנויות של מועדון B&B   1
4            הסביבה השיווקית  1
4 .1       הקדמה    1
4 .2       הסביבה הכלכלית  1
4 .3       הסביבה החברתית – תרבותית  1
4 .4       הסביבה הטכנולוגית  1
4 .5       הסביבה המשפטית  1
4 .6       מתחרים    1
5           חקר שוק  1
5.1       הקדמה    1
5.2       מטרת המחקר  1
5.3       יעד המחקר  1
5.4       סביבת המחקר  1
5.5       שאלות המחקר  1
5.6       כלי המחקר  1
5.7       שיטת הדגימה  1
5.8       גודל המדגם  1
5.9       השערות המחקר  1
5.10     ניתוח השאלונים  1
5.11     ריכוז מסקנות עיקריות  1
6            תחזיות  1
6 .1       הקדמה    1
6 .2       בסיס הנתונים  1
6 .3       עיבוד אינפורמציה  1
6 .4       חישוב מדדי הפיזור  1
6 .5       ריכוז ממצאי התחזיות  1
6 .6       מסקנה    1
7           אסטרטגיה שיווקית  1
7.1       הקדמה    1
7.2       חלופות אסטרטגיות  1
7.3       ניתוח החלופות האסטרטגיות  1
7.4       מודל פישביין 1
8            תמהיל השיווק  1
8 .1       הקדמה    1
8 .2       מדיניות מוצרים  1
8 .3       מדיניות המחירים  1
8 .4       מדיניות ההפצה  1
8 .5       מדיניות הקידום  1
8 .6       אנשים    1
8 .7       נהלים ותהליכים  1
8 .8       סביבה פיסית  1
9           כדאיות השקעה  1
9.1       הקדמה    1
9.2       ריכוז עלויות לביצוע ההמלצות  1
9.3       ריכוז רווח חזוי מביצוע המלצתנו 1
9.4       מחיר ההון 1
9.5       חישוב כדאיות  1
9.6       נקודת איזון 1
9.7       סיכום ומסקנות  1
1 0         ביבליוגרפיה  1
נספחים  1
שאלון המחקר  1