קריאת מאמרים ועבודת שדה לגבי שילוב נערה לקוית שמיעה בכיתה רגילה

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8916
מספר מקורות 44

תקציר העבודה

תקציר עניינה של עבודה זו הוא העמקה בסוגיית שילוב ((Inclusion והכלה ((Mainstreaming של תלמידים לקויי שמיעה בכיתות רגילות. ישומו של חזון זה התפתח כמגמה כלל- עולמית, שראשיתה בשנות ה-70 במאה הקודמת. השילוב והשלכותיו שנויים במחלוקת עד היום, מהיותם מורכבים ורבי פנים, מצריכים תקציבים גדולים, שינוי עמדות והסתגלות הדרגתית למציאות חברתית- חינוכית חדשה. שותפים רבים למהפך ובתוכם הורים, תלמידים, מורים, מנהלים, צוותים- תומכים ואנשי מחקר. רפורמת השילוב הגיעה גם לישראל וניסוחה בדו"ח ועדת מרגלית (2000) ראוי להיות מגדלור לכולנו:
         תוכן העניינים:                 הקדמה                מבוא
         פרק  א'. חזון השילוב וישומו                        א.1   חזון השילוב בחסות האו"ם (UNESCO)                        א.2   תנועה לשילוב בארה"ב                        א.3   תנועה לשילוב באנגליה                                                      א.4  תנועה לשילוב בישראל          פרק ב'.
לקות שמיעה והשלכותיה                        ב.1   לקות שמיעה מבחינה פיזיולוגית                                         ב.2 מכשירי שמיעה                        ב.3  לקות שמיעה  ותהליכי סוציאליזציה                              פרק ג': שפות סימנים                           פרק ד'. מודלים של  הוראה משותפת (Co-Teaching)           פרק ה'. מחקר שדה (תצפיות, ראיונות)                         סיכום                         ביבליוגרפיה                         נספחים                         תקציר