הלופט כדגם לעבודה פנאי ומגורים בעידן הפוסט מודרני

תקציר העבודה

מבנה העבודה    נושא : לופט כדגם לעבודה פנאי ומגורים בעידן הפוסט מודרני
1 .מבוא      *הצגת השאלה המרכזית
2 .השינויים התרבותיים וצורניים המתחוללים במעבר מתקופת המודרניזם לעידן הפוסט מודרני והשפעתם על תפיסת האדם את מגוריו   * מעבר מאידיאולוגיה לחוסר אידיאולוגיה ,סקירת מוסגים פוסט מודרניים:
           "קץ אידיאולוגיה" "ירידת משקל המשטר" "אמת יחסית" "גלובליזציה"  "עיר עולם"  "הפרטה"  "תרבות הצריכה"  "עידן חדש"  "אמריקניזציה"    
3 .שינויים בתפיסת המגורים ,העבודה והפנאי   * מבט על אדריכלות פוסט מודרנית, שינוי צורני על רקע שינוי אידיאולוגי והשפעת השינויים האלה על לופט             לופט כדגם "לקץ  אידיאולוגיה"  לופט כדגם "לירידת משקל המשטר"  לופט כדגם להתפתחות "האמת יחסית"  לופט כדגם לחלל גלובלי כחלק מתהליך "גלובליזציה" "ואמריקניזציה" (גלריה,   סטודיו עבודה, משרד ודירה)    לופט כדגם לחלל שהוא חלק "מעיר עולם"    לופט כדגם לתהליך "ההפרטה"    לופט כדגם "לתרבות הצריכה"    לופט "בעידן חדש"   * אוכלוסיית מחקר : ראיונות עם אנשים שתומכים בתופעת הלופט, אנשים שגרים בלופט, אדריכלים המתכננים לופט ,בדיקת מסקנות שאחרי סקירת ספרות בשטח
4 . סיכום 5. ביבליוגרפיה מבוא
     לאורך הדורות, הקונטקסט התרבותי הרחב אשר התפתח ברחבי העולם בתקופות שונות מצא את ביטוייו בארכיטקטורה . אם זה מבנים גותיים המבטאים כוח אבסולוטי של דת על ידי קני מידה ופרופורציות לא אנושיות, או למשל ארכיטקטורה  מודרנית הכורכת את הצורה בערכים פונקציונאליים ובמטרות חברתיות דרך חיפוש ליצירת אסתטיקה חדשה . מה שחשוב לציין הוא, שכך או אחרת ארכיטקטורה תמיד שימשה כדגם תלת מימדי ברור של כמעט כל פילוסופיה תרבותית רחבה של האנושות .      בתקופה האחרונה ניתן לפגוש מודעות בעיתונות ורשת עם תוכן כזה : "למכירה מחסן תעשייתי, לשעבר מפעל טקסטיל. קומפלקס של 150 אלף מ"ר – 18 מליון דולר במרכז העיר רמנסקיה (סביבת מוסקבה), מתאים לכל מטרה בעיקר "לופט" (שיחזור עבור קומפלקס מגורים) וכו' טל'…" . תשימו לב , לא בית מגורים למכירה אלה מבנה תעשייתי מוכן אך נטוש  הולך לתפקד כמבנה מגורים  מה הוא השורש התרבותי לתופעה כזאת לא קונבנציונאלית מבחינה אדריכלית, איפה למשל , התערבות האדריכל במרקם העירוני, האם ישנה הגדרה מקצועית לתופעה זו הרי לופט הוא אחד הניסיונות הארכיטקטוניים הראשונים שמבטא את הרוח הפוסט מודרנית ביצירת חלל גלובלי משותף בין מגורים, עבודה ופנאי של האדם. הגדרה של לופט על פי מילון האינטרנט  ויקיפדיה : סוג של מגורים, מפעל ישן מבנה תעשיה או בית מגורים נטוש המותאמים למחיה. בבסיס הופעת הלופט עומד המאבק על שימור אנדרטות האדריכלות התעשייתית, כאשר אנשים התמקמו במקומות המיועדים להריסה.      מה זה אומר לגבי האספקט התרבותי שהביא אותנו לתופעה מסוג זה, האם השינויים האידיאולוגיים אשר התרחשו במעבר ממודרניזם לעידן הפוסט מודרני השפיעו על תפיסת האדם את מגוריו הפנאי והעבודה. לדעתי לופט, הוא אחד הביטויים הארכיטקטוניים שנבע משינויים אלה. במחקר זה אני רוצה לבדוק באיזו מידה יכול ביטוי ארכיטקטוני מוגדר בעידן הפוסט מודרני , כמו לופט, לבטא את רוח התקופה והשינויים התרבותיים המתחוללים בה? כדי לענות על השאלה אני אבדוק את תופעת הלופט בהשוואה למוסגים של פוסט מודרניזם תרבותי רחב  והמרכיבים שלו על רקע שינוי באידיאולוגיה בכלל ובצורה בפרט . אני אבדוק  את ההבדלים בין חלל מגורים מודרני לחלל הלופט ע"י כלי אדריכלי קונבנציונאלי כגון : תוכנית. כמו כן, אני אערוך ראיונות עם אנשים שתומכים בתופעת הלופט, אנשים שגרים בלופט ואדריכלים המתכננים לופט.