נושאים ורעיונות בתיירות תרבות ופנאי - בית קפה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5304
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

מבוא:
על פי אתר  business-plan.co.il"כיום כמעט בלתי אפשרי להקים עסק או לקדמו,ללא תוכנית עסקית מקצועית הממחישה באופן ברור את הנושאים החשובים בפרויקט או בחברה.
כתיבת התוכנית העסקית איננה מטרה בפני עצמה,אלא מהווה אמצעי להצגה והמחשת מכלול הנושאים הקשורים בחברה.תנאי הכרחי שהתוכנית תשיג את יעדה – ריאליות"! על פי קוטלר והורניק (2000) "על מנת להצליח בעולם התחרותי של ימינו על ספק השרות ראשית, לנתח ולהבין את הגורמים השונים היכולים להשפיע על הסביבה בא הוא פועל ורק לאחר מכן את ההשפעות המיידיות על רצונות הלקוחות. כל חברה, בכל ענף שהוא, חייבת להתחשב בסביבה בא היא פועלת, המשפיעה באופן ישיר ועקיף על פעילותיה".
מטרת דו"ח זה הינו כתיבת תוכנית עסקית למיזם מתחום התיירות ותרבות הפנאי, ולשם כך בחרנו לרכוש מתקן אשר ישמש כבית קפה ייחודי אשר יבדל אותו מכל בתי הקפה הקיימים באזור המרכז.
צריכת הקפה בארץ עולה בהתמדה, הן בשימוש הביתי והן בבתי הקפה. היקף מכירות הקפה כיום בענף בתי הקפה בישראל נאמד בכ – 2.5 עד 3 מיליארד שקלים בשנה, כאשר רובם המכריע הם בתי קפה פרטיים, כמחיצתם ממוקמים במרכז הארץ.
אחד מגורמי ההצלחה, אשר מבדילים את בתי הקפה בענף, הינו מקצועיות ומיומנות צוות העובדים וההנהלה. בתי קפה רבים בישראל נסגרו בשל חוסר מקצועיות ויידע בהפעלתם.