פרויקט תעשיה וניהול הקמת מערכת מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 13817
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

הצורך והרעיון במערכת החדשה נכון להיום מערכת המידע בחברה הינה מערכת ידנית אשר עובדת באמצעות טפסים, דוחות ידניים .
מערכת זו אינה מאפשרת, למעשה לבצע כל פעולה שהיא, מבלי לצרוך משאבים רבים, כ"א וזמן ע"מ לקבל תשובות בסיסיות לגבי מצב החברה.
בעיות אלה אשר הועלו בפרק הבעיות הינן דוגמאות בסיסיות לאי יכולתה של המערכת הקיימת לתת מענה אמיתי לגבי מצב החברה בכלל ומצבה של כל מחלקה בפרט.
בנוסף זמני התגובה של המחלקות למצבים השונים במתפתחים כגון: הזמנות חומרים, הוצאת דיווחים, חילוף פרסונאלי בצוותים וכן' הינו תהליך ארוך, מורכב ומצריך תכנון מערכתי חדש בכל פעם שמבצעים שינוי מעין זה, היות וכך הצורך במערכת חדשה אשר תתבסס על תהליכים קיימים הינו ברור ולמעשה מהווה קו פרשת מים עבור החברה שכן אם החברה לא תבצע את ההתנהלות הנ"ל סיכוייה לצמיחה נוספת , תוך שמירה על המוניטין מחד ואיכות העבודה מאידך הינה בספק גדול .

3 .1 מטרת המערכת החדשה
3 .1.1 מטרת על:
הקמת מערכת מידע יעילה אשר תספק את צרכי אגף הלוגיסטיקה וזאת על מנת לשפר לייעל ולחסוך .
3.1.2 מטרת משנה:
קבלת תמונת מצב קיים בזמן אמת. המערכת תהיה מסוגלת להפיק דוחות חתכים שאילתות וכו' בזמן אמת וזאת על מנת לאפשר למנהלים לקבל את ההחלטות הנכונות במסגרת מצב נתון. קיצור זמני תהליכים. המערכת החדשה תקצר באופן מהותי (70%) את תהליכי העברת המידע בין הגורמים השונים .
התייעלות. שיפור זמני התגובה למצבים מתפתחים. היות והצרכים של מנהל מחלקת הלוגיסטיקה הינם משתנים ודינאמיים קיים צורך במערכת ניהול כוללת אשר תאפשר בקלות יחסית להפנות את המשאבים המתאימים לאירועים חריגים .
חסכון בכ"א. היות והחברה מתכננת לגדול ב כ-15% במהלך השנתיים הקרובות, הדבר יחייב במצב הקיים הוספת כ"א על מנת להשתלט על כמויות ה"ניירת" מחד ותעבורת המידע מאידך. במידה ותוקם המערכת החדשה הצורך בכ"א נוסף לא יתקיים היות ולכמות המידע הנכנסת / מועברת במערכת אין משמעות מיוחדת עבור המפעיל .
הפקת דוחות. המערכת החדשה תהיה מסוגלת להפיק את כל הדוחות השכיחים והרלוונטיים לשימוש השוטף מחד ודוחות כללים מאידך .
תוכן עניינים
תוכן עניינים.. 2
1 . מסמך ייזום.. 4
1 .1  תיאור הארגון 4
1 .1.1 יעוד ומטרות הארגון 5
1 .2  הרקע והצורך במערכת. 5
1 .3 תאור המשימה הנדרשת. 5
1 .3.1 ניתוח ראשוני של הפרויקט:. 5
1 .3.2 אופי המערכת הקיימת. 6
1 .3.3 גבולות המערכת. 7
1 .4  היוזם:. 7
1 .5  המשתמשים במערכת המידע. 7
1 .6  מטרת המערכת החדשה:. 7
1 .7 תהליך התארגנות לפרויקט. 9
1 .7.1 הרכבת ועדת היגוי:. 9
1 .7.2 הערכת אבני דרך מהותיות בפרויקט. 9
1 .8 הערכה ראשונית של מרכיבי התקציב. 10
1 .9  בעיות. 10
1 .9.1 בעיות שהמערכת אמורה לפתור. 10
1 .9.2 בעיות שמערכת עתידית עשויה ליצור. 10
1 .10 אילוצים.. 11
2 . חקר מצב קיים.. 13
2 .1 הגדרת הארגון 13
2 .2 מבנה ארגוני 14
2 .2.1 תרשים מבנה ארגוני חברת א.ב. כרמל בע"מ. 14
2 .3  תאור המחלקות:. 15
2 .4 תאור התפקידים.. 16
2 .5  עקרונות התפעול – מדיניות החברה. 19
2 .6 סביבת המערכת. 21
2 .6.1 תהליכים עסקיים המשפיעים על המערכת. 21
2 .6.2 תקנות, נהלים ואילוצים פנימיים.. 21
2 .6.3 תקנות ונהלים חיצוניים.. 22
2 .7  מוקדי קבלת החלטות. 23
2 .8 קשרים עם מערכות מידע אחרות. 24
2 .9 ניתוח המידע.
5
2 .10  סיכום בעיות ומגבלות במצב הקיים.. 33
2 .10.1  בעיות בתהליך/מידע. 33
2 .11 בעיות בתאום.. 36
2 .12 בעיות טכנולוגיות. 36
2 .13 בעיות כלליות. 36
2 .14 עלות המערכת הנוכחית. 36
2 .15 נקודות חזקות של המערכת הנוכחית. 37
3 . הגדרת דרישות מהמערכת העתידית. 38
3 .1 מטרת המערכת החדשה. 38
3 .1.1 מטרת על:. 38
3 .1.2 מטרת משנה:. 38
3 .2 הגדרת דרישות מהמערכת החדשה. 39
3 .2.1 תיחום המערכת. 39
3 .3  עקרונות בסיסיים.. 42
3 .4 יעדי המערכת. 43
3 .5 טבלאות נדרשות במערכת החדשה. 45
3 .6 דרישות לפעולות ממוכנות. 53
3 .6.1 תאור הפעולות העיקריות שיטופלו במערכת החדשה:. 53
3 .7  אמדן כמויות ונפחים.. 56
3 .8  אילוצים במערכת החדשה. 58
3 .8.1 אילוצים טכניים.. 58
3 .8.2 אילוצים ארגוניים.. 58
3 .8.3  אילוצים בטיחותיים.. 59
3 .8.4  אילוצי הנדסת אנוש.. 59
3 .9 דרישות מיוחדות למערכת החדשה. 60
3 .9.1 שינויים עתידיים.. 60
3 .9.2 הדרכה. 60
3 .9.3 הסבה. 61
3 .9.4  שירות תמיכה ותחזוקה. 61
3 .9.5 זמני תגובה. 61
4 . חקר ישימות. 62
4 .1 תאור תמציתי של החלופות. 62
4 .2 השוואת החלופות. 65
4 .3 המלצה לקביעת המערכת. 71
5. מסמך R.F.P. 72
5.1 כללי 72
5.2 רקע. 72
5.2.1 יעדים.. 72
5.3 לקוחות המערכת. 74
5.4 מטרת המערכת החדשה:. 75
5.5 מצב קיים.. 75
5.6 טכנולוגיה ותשתיות. 76
5.6.1 ידידותיות המערכת. 76
5.6.2 גמישות. 76
5.6.3 דרישות חומרה תוכנה. 76
5.6.4 תשתיות מחשב. 77
5.6.5 שירות ותחזוקה. 77
5.6.6 נפחים.. 78
5.6.7 זמני תגובה. 78
5.6.8 עומסים.. 79
5.6.9 מנגנוני התאוששות. 79
5.7 מימוש.. 80 5.7.1 כללי 80 5.7.2 גורמים מעורבים.. 80 5.7.3 מוניטין ולקוחות ממליצים.. 80 5.7.4 תוכנית עבודה ליישום.. 80 5.7.5 הטמעת המערכת. 81
5.7.6 לוח זמנים.. 85
6 . רכבת ישראל – מיזם מפות ממוחשבות. 85
6 .1  רכבת ישראל. 85
6 .2 ניהול פרויקט. 86
7. סיכום.. 91
ביבליוגרפיה. 92