פמיניזם – הדילמה הנשית: עקרות בית נואשות או נשות קריירה מתוסכלות?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 714
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

פמיניזם- הדילמה הנשית: עקרות בית נואשות או נשות קריירה מתוסכלות?
בעבודה נפרט על הדילמה הנשית, נדון בשאלה מהו מקור הדיכוי.
ונרחיב על שלושת הקבוצות בפמיניזם.
נושא- פמיניזם – הדילמה הנשית: עקרות בית נואשות או נשות קריירה מתוסכלות פמיניזם סימון דה  בובאר, בטי פרידן ושאר חברותיהן הפמיניסטיות התנגדו לסקסיזם, דהיינו להתייחסות הגברית אל הנשים כבלתי שוות ללא קשר ליכולות או לכישרונות הספציפיים שלהן. הן יצאו נגד הגישה האי-שיוונית, המדכאת והשוביניסטית שיוצרת פער בן הזכר לנקבה. הפמיניסטיות יצרו את "אחוות הנשים", סולידריות של נשים המעניקה להן את הכוח להתגבר על תחושת הבידוד שלהן ומעודדת את רוחם. האתגר של הפמיניזם, מסעיר ככל שנשמע, היה אומנם מהפכני וסוחף, אך במהרה התברר לאותן פמיניסטיות שהמשימה אינה פשוטה כלל. הגברים לא היו מיעוט שניתן היה לסלקו בנקל, הפטריארכיה הייתה מעל לכל עניין של דפוסי התייחסות מורכבים וסטריאוטיפים הקיימים בן נשים וגברים ובנוסף, הדעה הרווחת אצל הפמיניסטיות הייתה שיש להתקדם בצעדים קטנים מאחר ושחרור אינו פלא המתרחש בן לילה.
המהפכה הזו יצרה איחוד בן נשים רבות אשר הזדהו עם מטרותיה, אך ניתן היה לראות כי הן אינן גוש מאוחד. בין הפמיניסטיות נוצרו מחלוקת בעיקר סביב השאלה-                                   מהו המקור לדיכוי הנשים?
האם עליהן לקבל את הצורה הבסיסית של דמוקרטיה קפיטליסטית ליברלית ולפעול למען מטרותיהן במסגרתה או שמא המשטר הקפיטליסטי-ליברלי עצמו הוא אחד הגורמים העיקריים לדיכוי נשים?  בכדי לענות לשאלה זו נסביר את הקבוצות השונות שאליהן התפלגו הפמיניסטיות.
פמיניזם מתון ליברלי- (ארגון  -( NOW הפמיניסטיות הללו הן בבירור החלק הגדול…