השנים האחרונות מזמנות ארגונים להתמודד עם עולם עסקי תחרותי, אשר מושפע מהשינויים המהירים הפוקדים את הסביבה הארגונית שבה הוא פועל. שינויים טכנולוגיים, כלכליים, פוליטיים, אקולוגיים, חברתיים, תרבותיים, מיזוגים ורכישות מחייבים את הארגון להיות גמיש ולראות ב

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו העוסקת בניהול אינטגרטיבי מכילה שלושה חלקים:
חלק א' ניתוח ההיבטים ההתנהגותיים, השיווקיים והתפעוליים של ארגון HP Scitex (להלן HPS, הארגון בו מועסק כותב העבודה), המפתח ומייצר מדפסות דפוס דיגיטליות תעשייתיות בפורמט רחב  ומכיל את הנושאים הבאים:
רקע על הארגון – הצגת הארגון, פעילויות הארגון, מצב פיננסי, סביבה תחרותית, אוכלוסיית הארגון וסגנון ניהולי.  התנהגות ארגונית :
 תרבות ארגונית – ניתוח התרבות הארגונית מלמד שקיימים קונפליקטים בין התרבות הארגונית של HPS הארגון הנרכש, לבין התרבות הארגונית HP החברה הרוכשת ואשר משפיעים על ביצועי הארגון.
מבנה ארגוני – המבנה הארגוני לאחר רכישת הארגון על ידי HP הינו מבנה מטריציוני אשר מסרבל את תפקוד העובדים.
מערכות ההנעה בארגון – ההתייחסות בעבודה זו הינה למערכת תגמולים, אשר נתפסת כבלתי הוגנת בעיני העובדים ואשר גורמת לירידה במוטיבציה.
תמהיל השיווק – מניתוח שבעת ה- P של הארגון אנו למדים שתמהיל השיווק מסייע בידי הארגון ליצור יתרון תחרותי לעומת המתחרים.
תפעול – ניתוח השירות שהינו חלק מהתפעול, מראה שהארגון דוגל בשירות איכותי אשר מגביר את נאמנות הלקוח ומשפר את רווחיותו.  ניתוח ההיבטים האינטגרטיבים הכוללים את ההתנהגות הארגונית, תמהיל השיווק ואת התפעול. מלמד שקיימת השפעה של כל אחד מההיבטים שנבחנו הן על הארגון והן על שאר ההיבטים. אולם לדעת כותב העבודה לתרבות ארגונית עדכנית אשר תהיה מותאמת לארגון, ישנה השפעה מכרעת. לתרבות הארגונית יכולת תמיכה בשינוי ארגוני, בשיתוף עובדים, קיטון של אי וודאות, תורמת להנעת עובדים, מגשרת בין השיווק לתפעול ומייצרת תרבות של שירות לקוחות.     חלק ב' עוסק בניתוח אירוע סרצ'אלון, ארגון סרצ'אלון פועל בתחום של ייעוץ ללקוחות אשר מעוניינים לקבל משכנתא על מנת לגייס מימון לקניית דירה. חלק זה מורכב מארבעה חלקים:
הערכה לגבי התפעול, ביצועים והמצב הפיננסי – המסקנה הנובעת מניתוח היחסים הינה שלארגון סרצ'אלון יהיה קשה לשרוד וזאת כתוצאה מכך: שהארגון אינו רווחי, מבנה ההון מורכב מ- 90% הון זר, יכולת פירעון נמוכה, ויתרה מכך הרווח התפעולי אינו מכסה את הוצאות המימון.
מידע פיננסי – בסעיף זה נדונו ההבדלים בין מידע פיננסי למטרות פנימיות, אשר מיועד למנהלי הארגון למטרות תכנון, בקרה, הערכת ביצוע וקבלת החלטות. לבין, מידע חשבונאי המיועד בעיקרו לשימוש על ידי מקבלי החלטות מחוץ לארגון ואשר כולל ארבעה דוחות כספיים: מאזן, דוח רווח והפסד, דוח על שינויים בהון העצמי ודוח על תזרימי מזומנים.   מידע שחסר ומערכת מידע – בסעיף זה מפורט סוג המידע הנחוץ לארגון סרצ'אלון אשר ניתן לקבל ממערכת מידע מסוג MIS, ואשר אמור לעזור לארגון לתכנן את התקציב על סמך תחזית של ההכנסות מעמלות.
סוגי מערכות מידע – הסבר על ההבדלים בין: מערכת מידע חשבונאית העוסקת ברישום וניתוח האירועים הפיננסיים במערכת הכלכלית, לעומת מערכת מידע ניהולית שנועדה לסייע למנהלים לקבל החלטות ביצועיות.
בסוף חלק ב' קיימת המלצה שאתר האינטרנט של ארגון סרצ'אלון יהיה מערכת מידע מסוג TPS, שעליו תתבסס מערכת המידע מסוג MIS, וזאת מאחר ובאמצעות אתר האינטרנט של הארגון נוצר הקשר הראשוני עם הלקוח. המסקנה בסעיף זה הינה, שמערכת מידע ראויה לארגון סרצ'אלון עשויה להעניק יתרון תחרותי לארגון בהשוואה לארגונים מתחרים.   חלק ג' חלק זה מחולק לשני חלקים: כלכלה – ניתוח אירוע תאגיד Opec, סטטיסטיקה – הצגת נושא למחקר שיווקי.
כלכלה – ניתוח אירוע תאגיד Opec:
השפעת ההכרזה של תאגיד Opec – ההכרזה על הכוונה להגדיל את תפוקת הנפט פעלה בצורה הפוכה מהצפוי וגרמה לעלייה במחיר הנפט. בחלק זה מופיעות הסיבות לעליות הנפט אשר כוללות גם כניסה של משקיעים פיננסיים, וזאת למרות רצון חלק מהמדינות המשייכות לתאגיד Opec ובראשם סעודיה להוזיל את מחיר הנפט.
מצב השוק ללא השפעתם של משקיעים פיננסיים – בסעיף זה נדונו הגורמים שכללו 15 סיבות שאחראים לעליית במחירי הנפט וזאת ללא השפעתם של משקיעים פיננסיים, אשר לדעת חלק מהאנליסטים דחפו את מחיר הנפט בכ- 30%. שוק המניות ושוק הנפט – המסקנה הנובעת מסעיף זה שהשקעה בשוק הנפט תניב תשואה גבוהה יותר בהשוואה להשקעה בשוק המניות.
מידת השיכלול של שוק הנפט – מניתוח שוק הנפט אנו למדים שאין מדובר בשוק משוכלל, ולמעשה הוא נשלט על ידי תאגיד Opec שהינו קרטל.
סטטיסטיקה – הצגת נושא למחקר שיווקי:
המחקר השיווקי שנבחר על ידי כותב העבודה, דן בסוגיה לבחירת חבילת נופש משפחתית באילת לעומת חבילת נופש משפחתית בתורכיה. השערת המחקר הינה: קיים קשר בין מחיר החופשה, מועד החופשה, כיסוי החבילה, סוג האוכלוסייה שמבצעת את ההזמנה לבין ההחלטה לבחירת מקום החופשה. אוכלוסיית המחקר שנבחרה הינה נופשים מאילת ומתורכיה. המדגם יכלול כ- 400 משפחות, שיטת המדגם תהיה דגימה לא הסתברותית במדגם הנוחות.
כלי המחקר יהיה שאלון המובנה מסה"כ 21 שאלות למילוי עצמי, תחילתו ב- 5 שאלות דמוגרפיות ולאחריו שאלון המכיל 16 שאלות המתייחסים לארבעת המשתנים האחרים.