נסיעות ותיירות בבריטניה - תיירות כפרית אירלנד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3901
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

סקירה על  בריטניה הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד  היא מונרכיה חוקתית השוכנת באיים הבריטיים,מורכבת מארבע אומות, שבעבר הרחוק היו נפרדות: אנגליה, ויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד.
בריטניה הגדולה הוא אי השוכן צפונית-מערבית מחופה של היבשת העיקרית של אירופה, ומזרחית לאירלנד, המהווה את שטחה העיקרי של הממלכה המאוחדת. המונח "בריטניה הגדולה" משמש גם כמונח פוליטי המתאר את השילוב של המדינות אנגליה, סקוטלנד, וווילס , שיחדיו מאכלסות את האי כולו ומספר איים אחרים. המונח "בריטניה הגדולה" משמש לעיתים, באופן מוטעה, גם כמונח נרדף למדינה הריבונית הידועה בשם "הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד". מזג האוויר בבריטניה הוא מתון, השינויים מיום ליום מושפעים בעיקר מאזורים של לחץ אטמוספרי הנעים מזרחה על פני האוקיינוס האטלנטי.
הטמפרטורות כמעט אינן קיצוניות ואינן עולות מעל 32 מעלות או מתחת -10 מעלות צלסיוס.
הגשם מפוזר באופן אחיד למדי על פני כל השנה, אולם בממוצע, החודשים מארס עד יוני הם היבשים ביותר והחודשים ספטמבר עד ינואר הם הגשומים ביותר. בביקור באזורים ההרריים במערב ובצפון ישנם משקעים רבים יותר מאשר באזורי המרכז. נלקח מתוך http://www.britemb.org.il/generalukh/faqstouristh.html#13
תעודת זהות בריטניה:
·                    יבשת: אירופה.
·                    שפה: אנגלית ומספר ניבים גאליים וולשיים.
·                    עיר בירה: לונדון.
·                    תושבים: אנגלו-סקסונים, סקוטים, וולשים, אירים, פקיסטנים, הודים ויוצאי האיים הקאריביים.
·                    משטר:מונרכיה חוקתית.
·                    ראש הממשלה: טוני בלייר.
·                    ראש המדינה: המלכה אליזבת.
·                    שטח: 244,820 קמ"ר.
·                    מס' התושבים: 60,441,457 נכון ל 2005
·                    מטבע: לירה שטרלינג.
נלקח מתוך http://he.wikipedia.org Davidson (1998) טוען כי תיירות באירופה החלה בגרנד טור מסע בין כמה שנים אוניברסיטה נוסעת לצעירים אירופאים הכוללת ביקורים במדינות אירופה השונות בדגש על אומנות ותרבות, התיירות בבריטניה החלה מערי הספא כמו Bath  או Tunbridge Wells לאחר המהפכה הצרפתית אירופה הקונטיננטלית החלה לחקות את האופנה הבריטית המציעה אמבטיות ים  ומתקנים באזורי נופש, במאה התשעה עשרה נעשו שיפורים טכנולוגיים בתחבורה , הגורם העיקרי להתפתחות התיירות,במאה העשרים ישנה האצה משמעותית שגרמה לפיתוח התיירות כאשר כלי הטייס החלו להוביל מסות של תיירים ליעדים הכנסה גבוהה יותר וזמן פנוי היו כמה מהגורמים לשיפור משמעותי בתיירות.