עבודה בנושא דיסלקציה ודרכי הטיפול בה

תקציר העבודה

                                                                                   המגמה לחינוך לגיל הרך                                            שנה א' דיסלקציה ודרכי הטיפול בה שם הקורס: כתיבה אקדמית מסלול הלימוד: חינוך לגיל הרך תאריך הגשה: 2007
תוכן עניינים
     מבוא -..
3
     סקירת  ספרות
..4-10      פרק א.1.-  מאפייני תהליך הקריאה ..  . 
4 -5        פרק א.2 – ליקויים בתהליך הקריאה ומקורם –6
                                                                                                                                                                                            פרק ב:  בעיות של ילדים המתקשים בקריאה -…7-8
     פרק ג :דרכי טיפול  בבעיות קריאה של ילדים -. 9-10       סיכום -11
    ביבליוגרפיה –..12
מבוא :
" מסע בין אלף מילים מתחיל בצעד אחד קטן" ( לאו טצה) "כל ילד הוא יקר, וזקוק לחינוך וטיפוח זהיר ואוהב ולפיתוח היכולות המלאות שלו.  ישנם ילדים להם צרכים מיוחדים, ועבורם, האופי והעוצמה של הטיפול הם משמעותיים יותר…ילדים עם ליקויים צריכים להשתלב במערכת החינוך הרגילה. כדי לאפשר להם זאת, עלינו להעמיק את ההבנה שלנו לגבי התנאים, והדרכים הטובות ביותר בהן נוכל לסייע לילדים אלה להשיג את הפוטנציאל המלא שלהם". (Karanth & Rozario, Eds, 2003)             ילדים בעלי ליקויי למידה הם  ילדים בעלי אינטליגנציה תקינה  אשר ביכולת הלמידה שלהם קיימים ליקויים .
           עם קבוצת ליקויי הלמידה נמנה גם הליקוי המכונה : " דיסלקציה"  .
           ליקויי למידה נמצאים בכ-15% מאוכלוסיית התלמידים ,בדרגות שונות.
ישנם ילדים ומבוגרים בעלי ליקויי למידה ותפקוד כליי תקין,וישנם ילדים הזקוקים לסיוע מיוחד במערכות לימודים רגילות או מיוחדות. ישנם ילדים ומבוגרים אשר פיתחו קשיים רגשיים חמורים ,משום שלא טיפלו בליקויי הלמידה שלהם בעבר.
טיפול מקצועי שמתחיל מוקדם מבטיח צמצום פערים וקשיים .
את הנושא לעבודה אקדמית בחרתי לכתוב מסיבות אישיות.
בחרתי לכתוב על נושא : "דיסלקציה ודרכי הטיפול בה", מכיוון שבילדותי התעוררו אצלי ליקויי קריאה וכתיבה (שגיאות כתיב, דילוג על מילים והשמטתן וכו'). לאחר ניסיונות רבים מצד הורי לעזור לי  בדרכים שונות הם  הפנו אותי לאבחון ,ושם אובחנו אצלי ליקויים בקריאה וכתיבה וניתנו לי  ולהורי כלים להתמודדות בבעיה (הארכת זמן  במבחנים, שיטות לקריאה וכתיבה וכו').
מעולם לא ממש התעמקתי והבנתי את משמעותה של הדיסלקציה וזאת משום שהתביישתי ולא רציתי להיות שונה מאחרים .
בעבודה זו  ניתנה לי ההזדמנות  להבין במה התמודדתי ואצטרך להתמודד   כל חיי וכגננת ומורה לעתיד אוכל להבין ולעזור לילדים שסובלים מליקוי למידה שנקרא "דיסלקציה".
בעבודתי אעסוק : במאפייני הקריאה , ליקויים בתהליך הקריאה ומקורם ,בבעיות של ילדים הסובלים מקשיי קריאה  ולבסוף אראה אם קיים פיתרון  לילדים הסובלים מבעיות קריאה