טיפולוגיה של הרומנטיקה

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי החברה החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מחקר:
טיפולוגיה של הרומנטיקה.
תורת הקשר החברתי.
תוכן עניינים.
הקדמה. 3
סקירה תיאורטית. 3
השעתוק והחייאה של קשרי אהבה. 4
חוויות טקסים וזוגיות. 5
נתונים ומתודה. 6
ה"אנחנו" היציב והמתמשך  8
צמיחת והעצמת האני מתוך ה"אנחנו"  11
תחושת הריגוש וההנאה בחיים  13
היכולת לאהוב ולהיות נאהב בתשוקה  15
אישרור מיופה  17
קנאה בריאה  18
שוויון והגינות. 19
סיכום ודיון 20 ביבליוגרפיה. 21
הקדמה.
נרשמתי לסמינר שכותרתו היא "תורת הקשר האנושי", במהרה הבנתי שעבודת המחקר אינה טיפוסית ואופיינית לשדה המחקר בסוציולוגיה, נתבקשנו להבין איך אנשים עושים ((DOING טקסי עונג אשר מעלים בהם חוויות אשר עוזרות להם בחיי הזוגיות שלהם.
 לסוציולוגיה ישנה נטייה להסתכל על השדה החברתי מהפן הקונפלקוטאלי ולדבר בשמם של המנוצלים והמקופחים, או לחילופין להפשיט את החיים החברתיים לכדי אינטרסים, פונקציות,תפקידים וכו'. אנו בעבודתנו ננסה להראות פן סוציולוגי אחר, פן שמביא את דברי האנשים כלשונם כיצד הם עורכים ומקיימים טקסי ההנאה אשר הם מדווחים כי הם עוזרים להם. נתחיל מסקירה של פרדיגמות שונות וגישתן לחיי הזוגיות.
גישות אלו אינן מנוגדות ואינן סותרות את המסגרת התיאורטית ממנה יוצאת עבודה זו.
ההיפך הוא הנכון מסגרת תיאורטית ממנה יוצאת עבודה זו הינה פרק משלים בבחינת זוגיות.
סקירה תיאורטית.
יחסי זוגיות נבחנים תחת פרדיגמות שונות, בצורות שונות ובהתייחסות שונה למהות ולאופי מערכת היחסים הזוגית. בחלק זה נגיש סקירה קצרה על תמצית ומהות הגישות והפרדיגמות השונות בהסתכלות על תפקידם של נשים, גברים ותפקידם המגדרי בהקשר של זוגיות. השקפת העולם של האנתרופולוגיה בוחנת את האוניברסאליות של הזוגיות תוך נטייה להסברים גנטים. קלוד לוי-שטראוס (מתוך Wood, 1999) בגישתו הסטרוקטורלית גורס כי המוח האנושי חושב בדיכוטומיות וכי ישנה זהות בדרך החשיבה של נשים וגברים באופן אוניברסלי, בצורה דומה השליטה הפטריאכלית זהה. בכל העולם הגבר הוא עליון והאישה נחותה, אישה משמשת סחורת חליפין בכל תרבות בעולם. הקוטביות קיימת בכל חברה בעולם, הנשים מייצגות את הטבע (ילודה) וגברים את התרבות. -.