ניהול בינלאומי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7549
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול: ניהול בינלאומי -2030 International Management –
6 BM029
ישראל – פינלנד                           תאריך:       יוני 2007
תקציר עבודה זו מתרכזת במדינות ישראל ופינלנד תוך ניתוח המאפיינים התרבותיים והעסקיים של שתי המדינות. במסגרת העבודה נבחנת האפשרות של חדירה לפינלנד עם חברה ישראלית KP Electronic Systems Ltd., העוסקת בפיתוח וייצור ציוד אבטחה אלחוטי. מנכ"ל החברה הישראלי החליט להקים סניף שיווק ומכירות בפינלנד אשר ישמש כזרוע האירופאית של החברה.
לצורך החדירה לפינלנד הוצגו ונותחו (על בסיס נתונים ממשיים) סביבתה העסקית של ישראל וסביבתה העסקית של פינלנד (מנתונים סטטיסטיים), תוך התייחסות להסכמי הסכר ויחסי הסחר בין המדינות. כמו-כן בוצע ניתוח היכולת הגלובלית של כל מדינה עפ"י מודל  IMDשפורסם בשנת 2006.
כמו-כן הוערכו הגורמים הקריטיים הנחוצים לשם ניהול בינלאומי אפקטיבי בכל אחת משתי הארצות תוך דגש מיוחד על ניהול בין-תרבותי, על נוהגי הניהול ועל סגנונות ניהול וניתנו המלצות אשר תוכלנה לסייע בידי החברה הישראלית להבין את משמעות ההבדלים בינה לבין החברה הפינית, במושגים של הפנמת התרבות, סגנון ניהול, משא ומתן אפקטיבי ואתיקה עסקית אשר יביאו בסופו של דבר להחלטות לגבי אסטרטגיית משאבי האנוש שלפיה החברה הישראלית תפעל בהקמת הסניף בפינלנד. על-פי ניתוחי היכולת הגלובלית של פינלנד מול ישראל ובחינת ההבדלים התרבותיים והעסקיים של שתי המדינות ובחינת אסטרטגיות שונות לחדירת חברת KP לשוק האירופי, כאשר מרכז השיווק והמכירות יישב בפינלנד, הוסקו המסקנות באות:
1.       אין ספק כי חסם כניסה מרכזי לפינלנד נובע מרמת היכרות נמוכה של מאפייני התרבות והחוקים הפועלים בפינלנד – הפורמאליים והלא פורמאליים. מעבר להיכרות של מאפייני השוק חשוב מאוד להבין את האלמנטים התרבותיים של פינלנד אשר משפיעים על שיתוף הפעולה העסקי הקרב ובא.
2 .       שימוש באסטרטגיות מעקף וכיתור תוך הקמת סניף של החברה לניהול הפעילות השיווקית הבינלאומית באירופה. למרות העלות הגבוהה ולעיתים מיותרת, הרי שבחישוב הכולל מדובר במהלך שהוא לא רק משתלם כלכלית אלא יכול לסלול את הדרך לשוק האירופי כולו. קריאה מהנה! תוכן עניינים
1.        מבוא. 4
1 .1         אודות KP. 5
1 .2         פינלנד – סקירה כללית. 6
1 .3         ישראל – סקירה כללית. 8
1 .4         סחר ישראל-פינלנד. 10
2 .        יכולת תחרותית-גלובלית. 11
3 .        מאפייני תרבות. 15
4 .        משא ומתן 19
5.        סגנון ניהול/מנהיגות. 21
6 .        אתיקה עסקית. 22
7.        זיהוי הזדמנויות ובעיות אפשריות. 23
8 .        המלצות בנושא הפנמת התרבות העסקית. 24
9.        המלצות לגבי ניהול מו"מ אפקטיבי 24
1 0.      המלצות לגבי סגנון ניהול/ מנהיגות. 24
1 1.      המלצות לגישת אתיקה עסקית.
5
1 2.      המלצות לאסטרטגיית משאבי אנוש.. 26
1 3.      המלצות לאסטרטגיה לחדירה לענף בפינלנד. 28
1 3.1       ניתוח SWOT. 28
1 3.2       ניתוח עפ"י מודל TOWS. 29
1 3.3       בחירת האסטרטגיה לחדירה. 30
1 3.4       האסטרטגיה המועדפת עפ"י TOWS. 31
1 4.      סיכום.. 32
1 5.      ביבליוגרפיה. 33
נספחים   35
נספח א' – יחסי הסחר בין ישראל לפינלנד. 36
נספח ב' – נתוני IMD של פינלנד לשנת 2006. 38
נספח ג' – נתוני IMD של ישראל לשנת 2006. 39
נספח ד' – לוח תוצאותIMD  לשנת 2006. 40 נספח ה' – אחוז בתי האב אשר היו קורבנות לאלימות בזמן פריצה או תקיפה. 41

1 .            מבוא
במסגרת הגלובליזציה, חברות הרוצות לצמוח נכנסות לשווקים באזורים חדשים בעולם. השוק הבינלאומי טומן בחובו הזדמנויות רבות לחברות ישראליות המעוניינות להגשים חלום ולהפוך לחברה בינלאומית ולהקים סניפים בחו"ל. אופן החדירה לשוק מהווה החלטה אסטרטגית חשובה העומדת בפני החברה הרב לאומית, החלטה "מתאימה" יכולה להוביל את החברה להצלחה עסקית, להשגת יתרון תחרותי לשיפור היעילות ורמת הביצועים של הפעילות המשותפת. חברות רבות עומדות בפני אתגרים רבים בשוק הגלובלי, ועליהן לקחת גורמים רבים בחשבון לפני חדירה למדינה מסויימת כמו: שינויים במגמות התעשייה, שינויים במגמות התחרות בשוק, שינויים בסדרי העדיפויות של הלקוחות, טכנולוגיות חדשות, תקנות חוקיות חדשות וכו'.
עבודה זו מתרכזת במדינות ישראל ופינלנד תוך ניתוח המאפיינים התרבותיים והעסקיים של שתי המדינות. לצורך העבודה ננסה לחדור לפינלנד עם חברה ישראלית KP Electronic Systems Ltd., העוסקת בפיתוח וייצור ציוד אבטחה אלחוטי. מנכ"ל החברה הישראלי החליט להקים סניף שיווק ומכירות בפינלנד אשר ישמש כזרוע האירופאית של החברה.
לצורך החדירה לפינלנד תוצג ותנותח (על בסיס נתונים ממשיים) סביבתה העסקית של ישראל וסביבתה העסקית של פינלנד (מנתונים סטטיסטיים), תוך התייחסות להסכמי הסכר ויחסי הסחר בין המדינות. כמו-כן יבוצע ניתוח יכולת גלובלית עפ"י מודל  IMDשפורסם בשנת 2006. כמו-כן יוערכו הגורמים הקריטיים הנחוצים לשם ניהול בינלאומי אפקטיבי בכל אחת משתי הארצות תוך דגש מיוחד על ניהול בין-תרבותי, על נוהגי הניהול ועל סגנונות ניהול.