חשבונאות ניתוח ביצועים עיסקים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4172
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים   העבודה הקנתה  לחוקר את הרקע והידע אם תחום ביצועים עסקיים פיננסים  וזאת על ידי ניתוח עסקי של  חברת Cosort. ובניית תקציב גמיש . העבודה תציג את השימוש בחשבונאות ניהולית בניית תמחיר תקן ועבודה לפי תקציב גמיש המוצא לחברה ואת השפעתו על תפעול החברה.  תיווכן את הצורך בשינוי קונספציה.  תציע תקציב חדש שיבוא לענות על צרכי החברה והקטנת עלויות בתקציב שלה.  תציע דרכים  לשפר והקטנת עלויות.   ממצאים ומסקנות בניתוח דוח הייצור לשנת 2006 החברה תבדוק האם פעלה לפי תכנון והתחזית ותבחן אם קימות חריגות שנוצרו.  בהמשך יבדקו הסיבות להיבצרותם. בדיקת  בקרת העלויות תשמש את המנהלים בבדיקה של תכנון מול ביצוע ובניתוח כל מרכיב בנפרד. יביא לחסכון בעלויות הייצור, על ידי הקטנת עלויות. יעזור בקבלת החלטות בזמן אמת ,יאפשר למנהלים להגיע למטרה אותם הם הציבו בזמן הקצר ביותר.  יאפשר בקרת איכות בזמן אמת, תביא להגדלת הרווחים על ידי  ניתוח התקציב הגמיש ותאפשר למנהלים לפקח על העלויות.  המלצות מומלץ על הורדת רמת המלאי הקיים לחיסכון בעלויות והקטנת שעות ייצור בזמני לחץ. ניתן ליצר מלאי בחודשים לא עמוסים  ולחסוך עלות שעות נוספות ושעות קבלן. יש צורך בסנכרון בין מערכת ניהול המלאי.  מחוברת אם מערכת השיווק והייצור לבדיקת הזמנות וייצור בזמן אמת.    שני החברות עוסקות בייצור אותם המוצרים יש צורך באיחוד המחלקות של החברות לחסכון בעלויות הפעול של משרות מקבילות.  ולבניית מאגר עובדים מיומנים שהם עובדי החברה  למניעת שימוש בשעות נוספות ובעובדי קבלן.  בדיקת ייצור חלקים מסוימים בחו"ל להקטנת עלויות תוכן עניינים
                                                                                        עמוד
1 .   מבוא:. . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .     2-4
1 .1 חשבונאות- הגדרה. . . . .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . .  . . . . . . . . . . .
. . . .    2
1 .2  תמחיר  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . .    3
1 .3  תהליכי תפעול עקרים. . . . . . .. . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    3
     1.4 הצעה לתקציב עבור שלושה חודשים ינואר – מרץ 2006. . .. . . . . . . . .  5-7                                                                 2.  ניתוח עלויות תכנון מול ביצוע חודש ינואר . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . ..  7-8
    3.  בקרת עלויות ובדיקת ביצועים..  . . . . . .. . .
. . . . . . . . . . . .. . . . . . . .    9
  4.   דווח הנהלה חודש ינואר. . . . . . . . . . .. .
. . . . . . . . . . . . . . . .. . . .  9-12
    4.1
קו ייצור -.. . ..
. . . . . . .  9-10   4.2 קו הרכבה .. . .. . . . . .  . .  11-12
5.  סיכום ומסקנות . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. .     13
6 .  ביבליוגרפיה. . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      12
  
1 .    מבוא:
במסגרת עבודה זו ינתח החוקר את חברת  Cosort, יכין תקציב למסגרת פעילות הייצור של החברה ויבדוק עמידה ביעדים.  החברה נרכשה בשנת 2001 על ידי חברת Aggrandise plc.  ומהווה כחברה הרבעית בקבוצה.  החברות  בקבוצה מיצרות רהיטים המיועדים למערכות שמע. לחברת  Cosort ולחברת Tico Ltd, החברה בקבוצה , תחומי ליבה דומים – ייצור מערכות  מפלסטיק. בשלב ראשון – יבנה החוקר תקציב לשלושה חודשים המייצג את העלות הנדרשת לייצור מערכות לאחסון טלוויזיה,  תוך התחשבות בגורמים מגבילים ובשאיפה להקטנת עלויות ולהגדלת רווחים. בשלב השני – ייבדק התקציב שהוצא מול נתוני אמת שהתקבלו בסיום החודש הראשון, ויוצג דוח תפעולי להנהלת החברה לפירוש הנתונים. בשלב שלישי – ינותח המושג בקרת עלות ושימושו על ידי מנהלי התפעול לבחינת ביצועים. בשלב הרביעי  – תוכן סקירה על  ידי החוקר לצוות התפעולי שיציגו את הביצועים הפיננסים שצריך לשפר. וציון דרכי פעילות לשיפור הביצועים על ידי ההנהלה.