ראיון עם אדם לא מוכר ,עבודת סיכום בקורס יסודות בעבודה סוציאלית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3742
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

                                                                          עבודת סיכום קורס יסודות-ראיון עם אדם לא מוכר אציין שעבודה זו קיבלה ציון 100.
בעבודה באות לידי ביטוי מיומנויות התערבות שונות ,שמטרתן יצירת  תחושת ביטחון במרואיין,ומיומנויות המאפשרות  פתיחות ומפגש משמעותי של המרואיין עם עצמו.הראיון מופיע בטבלה באופן הבא- תוכן הראיון המרואיין-מה עבר עליו להערכתי המראיין-מה עבר עלי, רגשי, קוגניטיבי מיומנויות ראיון תגובות חליפיות [הנימוקים לאחר הטבלה] העבודה נשענת על 8 מקורות,בעברית ובאנגלית.יש ניתוח של הראיון ,של המראיין והתייחסות לתגובות חליפיות.
…קומפטון וגאלאווי כותבים:" יחסי העזרה יצמחו בכל פעם שתפגין לאחרים ש-אתה מכבד אותם,שאיכפת לך מה קורה להם,ושאתה מוכן גם להקשיב." -ברמר מדבר על כך ששכיח שקיים תת ביטוי לרגשות הנעזר או התעלמות מהם.למשל כשהעוזר מתמקד בתוכן.וכך כשנעזר אינו מדבר על רגשותיו או אינו מודע אליהם,או להימנעותו מהם,אם העוזר "זורם" עם הנעזר ואינו מעמת את הנעזר מול דבריו,לבדיקה מהם הרגשות הנלווים לסיפור,עי שאלה ישירה-מה הרגשתך לגבי כך,או אינו משקף את רגשותיו הוא כטכניקה שמעודדת מפגש ובדיקה של רגשות,מתפספס חלק מאד משמעותי ולא נעשית אינטגרציה פנימית בין הסיפור-העובדות,החלק הקוגניטיבי לרגשות וממילא גם ריפוי או העצמה יהיו חלקיים.
אלפרד קידושין כותב ,על הפחד שלנו לחדור לנושאים אינטימיים,רגישים, גורמי כאב.על המראיין שמתחמק.הוא מדבר על הטיה ע"י שינוי נושא.
                                                                                                           
4 .השוואה בין שני קטעי הראיון מבחינת התהליך,יישום מיומנויות הראיון וחוויותי האישיות:
  המיומנויות ששימשו אותי,היו דאגה לסטינג,הבעות פנים,יצירת מרחב בחירה,אי לחץ,אפשרתי למושכות להיות בידי המרואיינת לגבי מתי והיכן,נקטתי בשיתוף אישי ופתיחות,הצבעתי על העדפתי אותה אישית, הייתי אמפאטית  והדהדתי עם המרואיינת.  בחלק השני …בעיקר אני עסוקה בהקשבה פעילה,באוזן השלישית.עסוקה בתהליכי תפיסה קוגניטיבית, רגשית ותחושתית של האדם השלם שמולי המתגלה לי לאיטו.
בקטע זה עולים המון תכנים משמעותיים למרואיינת מבחינת התהליך נראה לי שהשימוש במיומנויות הראיון,המיקוד,ההכוונה ,הדגש עליה,ההבהרה, ההדגשה, ההקשבה,האמפטיה ,עימות,בדיקת תפיסה,אישור-