עבודת ורס תואר שני - פיתוח כיתות שוויוניות

תקציר העבודה

תקציר:
"המתח בין הנטייה הפנימית של הארגון לצמצומה של השונות והשאיפה החינוכית למיצוי הפוטנציאל האישי הוא לב ליבו של האתגר החינוכי", (ענבר, 2000).
בשנים האחרונות אנו ערים למודל חדש של טיפול בילדים מתקשים ובילדים לקויי למידה המקבל תאוצה רבה בארצות שונות וגם בישראל: שילוב מלא של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בבתי ספר רגילים. השירותים החינוכיים המיוחדים הדרושים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ניתנים לפי מודל זה בתוך המערכת החינוכית הכוללת. השילוב המלא מתאפיין באחריות משותפת של המורה הכוללת ושל המורה לחינוך המיוחד. שתיהן עובדות בצוותא כדי לזהות את הצרכים של הילדים המתקשים ומפתחות יחד אסטרטגיות חינוכיות כדי להיענות לצרכים אלה בכיתת השילוב.
עבודה זו התמקדה בתהליך השילוב של ילד לקויי למידה שהועבר מכיתת החינוך המיוחד לכתה רגילה. שילוב שהיה כרוך בהמון לבטים, היסוסים וקשיים. דרישות מצד  מערכת החינוך להישגים והצלחות. קשיים להשיג שוויון הזדמנויות לכל תלמידי הכיתה ולהתמודד עם צרכי ליקויי הלמידה במטרה לשפר את איכות חייהם, לחזק ולהעצים את מעמדם בכתה.
בעבודה זו אנסה לענות על השאלה ולהתמקד בתוצרי הלמידה הבאים :
– מאפייני ארגון תהליך השילוב וניהולו מתוך התייחסות לעקרון השילוב המלה  ,יוצגו בהצגת אירוע השילוב והדיון בו.
– מה נעשה? ומה לא נעשה? ומה אפשר לעשות? בתהליך השילוב. תוכן עניינים
מס'                            הנושא                                               מס' עמוד  פרק א':           מבוא    -1                                                       פרק ב':        סקירת ספרות                                                                                              1. רב תרבותיות –2
                          2. פוסט מודרניזם 3
                          3. שוויון או שוויון הזדמנויות 3
                          4. השילוב בחינוך 5
                          5. לקויי למידה –8
                           פרק ג':        הצגת האירוע -10 פרק ד':       הדיון –14
פרק ה':      סיכום, מסקנות והמלצות -17
                   ביבליוגרפיה -19