שינוי ארגוני ביחידת תקשורת ביחידה צה"לית

תקציר העבודה

עבודת סיכום בקורס ניהול שינויים בארגון תוכן עניינים
הקדמה.. 3
עץ מבנה – ענף תקשורת.. 4
מבוא.. 5
ניתוח ארגוני וסביבתי 6
כלכלי. 6
חברתי. 6
טכנולוגי. 7
לקוחות.. 7
מתחרים.. 7
מודל SWOT.. 7
ניתוח מודל SWOT.. 8
תהליך יצירת שינוי בענף התקשורת.. 9
מודל שלבי השינוי 10 המתנגדים לשינוי 11
סוכן השינוי. 13
הצלחות ,כישלונות והסקת מסקנות מתהליך השינוי 14
ביבליוגרפיה. 16
הקדמה ענף תקשורת  הנו ענף  מרכזי המרכיב את המרכז הטכנולוגי ביחידה  צה"לית . הענף עוסק בתכנון, פיתוח קידום הפעלה ותחזוקה שוטפת של תחום התקשורת הרחבה ביחידה בכול היבטיו ובלעדיו אין ליחידה זכות קיום.
המוצר שאותו הענף מספק הינו שירותי תקשורת נתונים בטכנולוגיה מתקדמת ובפרוטוקולים חדישים . הענף משתמש בכלים שונים שפיתח על מנת לעמוד בדרישות המשתנות של היחידה אותה הוא משרת.
תכנון, מימוש ואחזקת תשתית התקשורת מתבצע בהתאם לצורכי היחידה (לקוחות ביחידה) משלב איתור הצורך/בעיה , הבנתה, תכנון פתרון, רכש , יישום ותחזוקה שוטפת לכל אורך חיי המשימה.
הענף הוקם בשנת 1978 עקב צורך מקומי בגוף שירכז את מערכות התקשורת הקווית ביחידה (טלפוניה) .
עם התפתחות התקשורת האופטית קמו בענף היכולות להקים רשתות בקצבים גבוהים ,דבר שפיתח וקידם את הענף רבות .
ניתן לחלק את עבודת הענף למספר תחומים או שלבים:
א)                  איתור טכנולוגיות תקשורת מתקדמות זמינות וישימות  – בשוק התקשורת העולמי תוך לימוד וסקירה תמידית.
ב)                  תכנון ופתוח פתרונות תקשורת ע"ב טכנולוגיות מדף שאותרו וע"ב פלטפורמות תקשורת קיימות בהתאם לצורכי הלקוח ,למגבלות התקציביות ולמשאבים העומדים לרשותו.
ג)                     רכש ציוד תקשורת עפ"י הצורך.  ד)                  יישום פתרונות התקשורת שנתנו ומתן שרות תחזוקה ותמיכה- לכול  אורך חיי המשימה.
ה)                  פתוח קידום והכשרת כ"א  .
ענף התקשורת הוא רק ענף אחד ביחידה הצהלית ,קיימים ענפים רבים נוספים ביחידה בעלי מבנה דומה . בראש כל ענף עומד ראש הענף וישנה חלוקה כזו או אחרת של מדורים .
היחידה פרוסה על פני כל הארץ ומכאן החלוקה למרחבים . בראש כל מרחב עומד מפקד מרחב אשר כפוף מקצועית ופיקודית למפקד היחידה .
לרוב הענפים ביחידה ,כל אחד בתחומו , יש נציגות משלו במרחב .