ביצועים עסקיים ופיננסים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2935
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים תקציר מנהלים  -.
2
מבוא
-.
2
מטלה 1
שעות רגילות   —
3
שעות נוספות   –4
שעות קבלן  –…5
סה"כ עלויות לשעות לפי מוצרים –…6
תקציב עבור חודשים ינואר פברואר מרץ 7-9
מטלה 2
תקציב גמיש —
10 תקציב גמיש לחודש ינואר למוצר C28 …
10 תקציב גמיש לחודש ינואר למוצר C32 -11
מטלה 3
מבוא
–  11
סטיית מחיר —  12
סטיית כמות —
12
סיכום   -13
מטלה 4
מבוא –  13
נושאי מפתח לשיפור –…  13
רשימה ביבליוגרפית 14
נספחים תקציר מנהלים במטלה זאת ננתח את תקציבה של חברת Cosort מקבוצת Aggrandise Pic  . העוסקת ביצור רהיטים למערכות שמע . ננתח את עלויות היצור לעומת ההכנסות, את כדאיות העסקת עובדי כוח אדם . ונציע פתרונות לצוות ההנהלה . במטלה מס' 1 נתקצב את מחלקת היצור בחודשים ינואר, פברואר, מרץ. תוך ניסיון להגעה לרווחיות הגבוהה ביותר. במטלה 2 נציג תקציב גמיש לחודש ינואר עפ"י הנתונים שנבדקו לאחר סיום החודש בפועל. במטלה 3 נבחן את סטיות הכמות והמחיר עפ"י הביצועים בפועל . במטלה 4 נציע רעיונות לשיפור הרווחיות בקבוצת Aggrandise Pic .               מבוא
מטרתה של כל חברה עסקית היא להפיק רווחים.
הרווח אינו נובע רק מקביעת מחיר מכירה גבוה למוצר אלא גם מצמצום עלויות הייצור , ותכנון התקציב  הוא במטרה לתכנן את עלויות הייצור ולפקח עליהן על מנת להפיק רווח גדול ככל האפשר.
י.לבנת (1992 עמ' 137) התקציב הוא ביטוי כמותי של מטרות הארגון והדרכים להשגתם. לאחר הכנת התקציב, כדי לקבל את הרווחיות החזויה של החברה יש לרכז מצד אחד את תקציב המכירות החזויות ומצד שני את עלויות הייצור המתוכננות של אותן מכירות.
 זהו למעשה דו"ח  רווח והפסד חזוי כאשר עודף ההכנסות מהמכירות על עלות המכר הוא הרווח החזוי, ועל פי הנתונים וההנחות שהיוו יסוד לתוכנית הפיזית ולתכנון התקציבי הוא מאפשר להתכונן לתוצאות החזויות.
התכנון באמצעות התקציב מבטיח תיאום בין המחלקות השונות בחברה והבקרה על תוכנית התקציב על בסיס דיווחים תקופתיים תאפשר תיקון סטיות.