הכנת תקציבים, דו"חות רווח והפסד, דו"חות תפעוליים וניהול מלאי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4849
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בתקציב לייצור שני מוצרים C28 ו- C32. התקציב מתבסס על ינואר, פברואר ומרץ בהתייחס לנתוני הייצור, חומרים, עבודה, שעות ייצור ליחידה אחת ועלויות עקיפות לאחר תקצוב לעלות יחידה אחת, חומרים, עבודה ועלויות עקיפות לאחר תקצוב לעלות יחידה אחת הוכפל התקציב בכמות היחידות המתוכננת. בזמן בניית התקציב נערכו בחשבון גורמים נוספים בחברה כמו שעות נוספות שעות חריגה וכד'. כדי למזער את התקציב בעלות שעות העבודה הוצגו מספר אופציות בניסיון לחסוך בעלות כמו: ביטול חופש לעובדים, שימוש במלאי הקיים, וכד'.
במטלה זו הצגתי דוחות תפעוליים לתקציב עלויות המוצרים למערכות אחסון לטלוויזיות C28
 ו- C32, בעזרת דוחות אילו מצאנו כי קיימת סטייה רעה ברוב עלויות הייצור כמו כן בדוחות התפעוליים של רווח והפסד מצאנו חריגה ביחס למכירות.
נמצא שהחברה לא ידעה לתכנן באופן טוב את התקציב ולכן הוצג הבקרה הניהולית ככלי עזר לבקרת עלויות ובאמצעות שימוש במערכת תמחיר תקן ניתן להשוות בין התכנון לבין התוצאות בפועל וניתוח הסטיות. כמו כן הבקרה התקציבית אף היא מסייעת לחברה לתכנן את משאביה בתשומות ובתפוקות על מנת להצליח ולהתקיים לטווח הרחוק ולנהל תזרים מזומנים  ואף להשקיע לכשיהיה צורך.
לבסוף הועלו המלצות בתחום העלויות והמלאי על מנת לשפר את הביצועים הפיננסיים בחברה כגון: בדיקת מחירי חומרי הגלם אצל ספקים נוספים, הכשרת עובדים נוספים במחלקת הייצור, ניסיון להקטין את כמות המלאי הסופי-.
תוכן עניינים
מבוא -4
מטלה 1 –..5-14
מטלה 2-………………………………..……………… -.15-17
מטלה 3 –18-19
מטלה 4 .20 סיכום 21
ביבליוגרפיה -.22