ניהול השיווק והתפעול

תקציר העבודה

תקציר מנהלים    עבודה זו בחנה טרנד של One-Stop Shop (פתרון כולל) להלן OSS, כחלק מאסטרטגיה עדכנית העוסקת ב- Total Customer Experience (חווית לקוח מושלמת) להלן TCE, בארגון HP Scitex להלן HPS, אשר נרכש לפני כשנה וחצי על ידי ארגון HP. הצורך בפתרונות הדפסה כוללים מסוג של OSS בשוק בו פועל ארגון HPS, נבע מכך שצוואר הבקבוק בהדפסה דיגיטאלית עבר משלב ההדפסה לתהליכים של לפני ואחרי ההדפסה.
חלק א' – תיאר בתחילתו את ההיסטוריה והתפתחות טרנד. בהמשך סקירת ספרות על טרנד של OSS כפועל יוצא של אסטרטגיית TCE. למרות המתנגדים המועטים לטרנד של OSS שהמליצו על התמקדות במוצר / שירות, מרבית החוקרים והמאמרים העוסקים בנושא, היו תמימי דעים לגבי הצלחת ארגון המציע ללקוחותיו פתרון כולל.        חלק ב' – עסק בניתוח השוואתי של השינוי האסטרטגי בשיווק ובתפעול בארגון HPS לעומת ארגון Nur שהינו ארגון ישראלי מתחרה, בנושאים כגון: בידול, מיצוב, התנהגות צרכנים, פילוח שוק, שוק מטרה ומיתוג. המסקנה שהתקבלה מניתוח ההשוואתי מצביעה על כך, שהשינוי האסטרטגי סייע לארגון HPS לכבוש את הבכורה בתחומו, עם יתרון תחרותי שבא לידי ביטוי בנתח שוק, הכנסות וברווחיות בהשוואה לארגון Nur הממוקם במקום השלישי, כאשר בתווך שרוי ארגון Vutek האמריקאי שבעבר הוביל את התחום.    חלק ג' – עסק בניתוח הטקטיקה של ארגון HPS בהשוואה לארגון Nur, בנושאים כגון: תמהיל המוצר, שירות, ניהול המקום, תמהיל התקשורת, תמחור, שרשרת האספקה והממשקים בין מחלקות השיווק לשאר המחלקות בארגון. הניתוח הצביע על כך, שהיתרון היחידי של ארגון Nur הינו בפיתוח מדפסות מתקדמות יותר, לעומת יתרון בולט של ארגון HPS בשאר הסעיפים. סיכום, מסקנות והמלצות – אימוץ טרנד OSS בה נקט ארגון HPS, יצר הזדמנויות עסקיות תוך מקסום חווית הלקוח ושיפור התוצאות העסקיות. הצלחת החדרת הטרנד נבעה משיתוף פעולה פורה בין מחלקות הארגון, אולם על הארגון לסיים את תהליך הטמעת תהליך S&OP, וזאת לאור גידול מוצרי הארגון כתוצאה מאימוץ טרנד OSS.   המסקנה שהתקבלה הינה שקיימת העדפת לקוחות ברורה לפתרון כדוגמת OSS, אולם על מנת לבסס את היתרון התחרותי.
מחובתו של ארגון HPS להשקיע משאבים בפיתוח מדפסות, שאינן נופלות טכנולוגית מהמתחרים.
     העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה