יחסם של אמנים שונים לסגנון המופשט

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1101
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

"..על הרצפה אני חש בנוח. אני מרגיש שאני קרוב יותר לתמונה, שאני חלק ממנה, משום שאני יכול להתהלך סביבה, לעבוד מארבעת צדדיה וכך להיות נתון בתוכה בפועל ממש […] כשאני נמצא בתוך הציור, אינני מודע כלל למעשי.
רק לאחר מעין "תקופת היכרות" מתברר לי 'במה העניין'…הציור חי חיים משל עצמו. אני משתדל לאפשר לו לצאת לאוויר העולם…" (פולוק) בקטע זה, שכתב פולוק מתוארת דרך עבודתו, המתעלמת מדרכי העבודה המסורתיות  של אמנים רבים. פולוק ניסה כמה שיותר ליצור בדרכים שאינם מקובלות על מנת להיכנס ולהתמזג עם הציור עצמו, לאפשר לגופו להתנועע סביב הציור ולחוות אותו. כך גם מתוארת בעבודה זו את יחסו של קונסטאנטין ברנקוזי, אמן האבסטרקט הדגול. נותחו שלוש מיצירותיו המפורסמות, בניהן The Sleeping Muse וsleep . העבודה גם מנתחת את יצירתו של דושאן, מרסל  (Duchamp, Marcel) צייר, פסל ותאורטיקן צרפתי שבגישתו הקונספטואלית כלפי האמנות ובתפיסתו החדשנית המבוססת על אבסורד, מקריות והומור השפיע באופן מכריע על אמנים רבים ועל תפיסות אמנותיות  במאה העשרים.
מטרת העבודה היא בחינת עקרונות ההפשטה של כל אחד מן האמנים באופן מעניין ומעמיק. העבודה מלווה בתמונות היצירות. העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה