תוכנית עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5696
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים
3
פרק 1
1 .1  תמצית רשת בתי הקפה "ארומה" –…  5
1 .2   הזיכיון ומשמעותו – 5
1 .3  שוק בתי הקפה והמתחרים — 6
1 .4  חסמי כניסה ויציאה … 6
פרק 2
2 .1
ניתוח השוק
8
2 .2
מודל SWOT –… 9
2 .3
דרכי שיווק 11
פרק 3
3 .1  תמהיל השיווק 4P –
13
3 .2  מחזור חיי המוצר PLC –.. 15
3 .3  מיצוב ובידול –.. 16
3 .4  שיטות שיווק ברשת   CROSS SALE & UP SALE .
20
3 .5  דרישות השוק — 20
3 .6  הגורמים להצלחה – 21
פרק 4
4 .1  "ארומה" כמותג -..
23
4 .2  התפריט –
23
4 .3  הקפה של ארומה -. 24
4 .4  פוטנציאל ..
24
4 .5  תיאור העובדים ותפקידם —
5
4 .6  תכנית פיננסית  -… 26
4 .7  מסקנות והמלצות –
30 ביבליוגרפיה ..
31
תקציר מנהלים תיאור החברה:
חברת "ארומה ישראל" הינה רשת בתי  הקפה הגדולה בארץ. היא הוקמה בשנת 1994
על-ידי האחים יריב וסהר שפע. בשנת 2000, רשת בתי קפה הצליחה למקם את עצמה כמותג בקרב הציבור הישראלי, והתחילה לייבא קפה ולשווקו בעצמה. כיום הרשת מונה 100 סניפים בכל רחבי הארץ. בעלי התפקידים:
הבעלים  – האחים יריב וסהר שפע.
סמנכ"ל ארומה  –מר נועם ברמן, כפוף לבעלים.
בעלים סניף ארומה בקניון לב אשדוד- האחים בני וקובי יעקובי החזון:
פתיחת סניף ארומה בקניון לב אשדוד התוכנית:
תוכנית עסקית  זו כוללת: איסוף מידע על קניון לב אשדוד וסביבתו במטרה לבנות תוכנית שיווקית. כמו כן, יבדקו היתרונות בפתיחת סניף זכיינות של רשת בתי קפה "ארומה" בקניון לב אשדוד.
במסגרת התוכנית העסקית נבחן את חברת ארומה, מבחינת מקסום שביעות רצון הלקוחות, אפשרויות הבחירה והחדשנות, השינויים בהם היא נוקטת, התפיסה השיווקית ותדמיתה בעיני הלקוחות הפועלים בסביבתה העסקית. ניתוח הנתונים כלל  תחילה את ניתוח סביבת העבודה החיצונית והפנימית (מודל ה- PEST  ומודל  ה- PPORTER)  וניתוח  SWOT, אשר ממנו ניתן ללמוד על ההזדמנויות והאיומים, נקודת החוזק והחולשה העומדים בפני פתיחתו של סניף נוסף של "ארומה" בכלל ובקניון לב אשדוד בפרט. יעדים:
בשנה הראשונה: פתיחה הסניף ומתן כרטיס חכם לעובדי הקניון המהווה 5% מכל רכישה.
בשנה השנייה: החזרת ההשקעה ומעבר לרווחים. הדבר יתבטא בעליה תמידית של מספר הלקוחות  והתרחבות באמצעות פתיחת סניף נוסף בקניון רק להזמנות TAKE WAY. כל זאת, תוך שמירה על איכות השירות והמוצרים.
בשנה השלישית: בדיקת האפשרות ופתיחת סניף נוסף של רשת בתי הקפה בעיר. בשנה הרביעית: מעבר לרווח נקי בשני הסניפים גם יחד. רשת בתי הקפה "ארומה" כבר ממוקמת בדעת הקהל כמותג, המוצר המשווק מוכר ואהוב על –ידי הקהל הישראלי (קרי, הצרכן) וידוע כזול, זמין ומיידי. לפיכך, נשתמש בהצגה איטית של המוצר. לדעתנו, אין צורך ברעש שיווקי למעט שלט ענק על בניין הקניון המציין שבקרוב יפתח בקניון סניף של "ארומה".
תיאור המוצר:
פתיחה של סניף חדש בקניון לב אשדוד של רשת בתי הקפה "ארומה".
המפתח להצלחה:
1.       נוחות רכישה – אין צורך לחכות למלצר, השיטה היא הזמנה והגשה עצמית.
2.       אסטרטגיה שיווקית- היא להמשיך את הקו שרת ארומה ממשיכה אותו כבר למעלה מ 10 שנים: מחירים נמוכים, איכות הקפה ומוצרים שמתאימים לכל קהל אוכלוסיה.
תמהיל השיווק:

1 .       PRODUCT – סניף "ארומה" ומוצריו.
2 .       PROMOTION – אין צורך בשיווק אגרסיבי, השיווק הראשי יהיה בשלטי חוצות קטנים המקיפים את הקניון ושלט גדול על הקניון המצביע על פתיחת סניף "ארומה" בקניון.
3 .       PRICE – המחירים יהיו שווים כמו בכל הרשת וכנ"ל לגבי המוצרים. הרווח על כלל מוצרי ארומה ידוע מראש.
4.       PLACE – המקום הוא קניון לב אשדוד, המכירה תתבצע בקניון בשתי דרכים: ישיבה ו TAKE AWAY.