מדעי ההתנהגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3159
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

שכנוע א. שכנוע הוא אחד משני סוגי התהליכים הגורם לשינוי בעמדה, המגודרת כנטייה להעריך אובייקט לאורך מימד של העדפה. ע"פ קלמן (Kelman 1958 ),  יש שלושה דרכי שכנוע עיקריות:
1 . התרצות- שכנוע ברמה השטחית. שינוי עמדה מתוך רצון לזכות בתגמול או להימנע מעונש. כלומר, השינוי בהתנהגות מותנה במתן גמול שלילי או חיובי. בהיעדר גמול זה, לא יתקבל שינוי בהתנהגות. כמו כן, שינוי בסוג הגמול יביא לשינוי בהתנהגות.
2. הזדהות-  שינוי עמדה מתוך רצון להשתייך/להיות דומה לדמות, קבוצה או סגנון חיים מסוים. השכנוע ייפסק כאשר נחדל להזדהות עם הדמות או הסגנון או הקבוצה המסוימת.
3. הפנמה- שינוי עמדה מתוך שכנוע פנימי בצדקת העמדה החדשה. הפנמה מביאה לדבקות בעמדה החדשה  עד שמשתכנעים בצדקת עמדה אחרת. דוגמא:   בתום המרוץ הראשון בסרט, ניגש הגיבורLightning McQueen  אל מקום החניה שלו ושואל את הטריילריסט שלו Mack איפה הוא החנה את הטריילר. Mack אומר לו שהחנה את הטריילר ממול לאוהל נותני החסות שלו, וכי עליו (McQueen ) לתת שם את ההופעה האישית שלו.McQueen  מתחלחל מהמחשבה הזאת ואינו מעוניין להופיע.
הוא  טוען שאינו אוהב את המכוניות החלודות, וכי ההופעה בחברתם, כמו גם הפרסומת למשחה המיוחדת נגד חלודה (Rust-eze) בה הוא מככב, פוגעות בתדמית שלו. בסיטואציה זו Mack הטריילריסט שלו, שנחשב לסוכן שכנוע אמין, מהווה את קול ההיגיון הפנימי ומשכנע את McQueen להופיע משתי סיבות:
1. המכוניות החלודות נתנו לו את הפריצה הראשונית
2 . הוא מחויב לכך כי זה כתוב בחוזה שלו.
העבודה בפונט 14 – לא כוללת ביבליוגרפיה