שיטות מחקר עסקי - הקשר בין שביעות רצון בעבודה לבין סטאטוס העסקה בחברת "טלא פלא" כולל מאמר מקורי באנגלית וניתוחו - קיבלתי

תקציר העבודה

תוכן עיניינים תוכן עיניינים.. 2
1 . מבוא.. 3
1 .1.
התרומה לתחום.. 3
1 .2.  מטרה יישומית. 3
2 . ניתוח מאמר. 4
2 .1
סקירת ספרות. 4
2 .2
מתודולוגיה. 4
2 .3
ממצאים.. 5
2 .4
מגבלות המחקר. 5
2 .5
סיכום ומסקנות. 5
3 . השערות והגדרות המשתנים.. 6
3 .1
שביעות רצון העובד – משתנה תלוי 6
3 .2
סטאטוס העסקה –משתנה בלתי תלוי. 6
4 . המתודולוגיה.. 7
4 .1.
– אוכלוסיית המחקר והמדגם. 7
4 .2.
– מערך המחקר. 8
4 .3.
– כלי המחקר. 9
4 .4.
– הצגת שיטה אלטרנטיבית. 10 5.  עיבוד הנתונים.. 11
5.1.
– סטטיסטיקה תיאורית. 11
5.2.
– סטטיסטיקה הסקית. 11
ביבליוגרפיה:. 12
נספחים.. 13

1 . מבוא חברת "טלא – פלא" קיימת בשוק שבע שנים ועוסקת בתחום הטלפונים הניידים.
בשלב צמיחת החברה בשנים הראשונות רכשה החברה קהל לקוחות מגוון.
בתקופה זו הייתה תחושה טובה בקרב ההנהלה והעובדים והם גילו התלהבות רבה ולא חסכו זמן ומאמץ לקדם את החברה. עם הזמן החברה התייצבה והתמסדה, מספר העובדים גדל בהתמדה ותחושת המשפחתיות נעלמה. בעקבות שינויים אלה שנעשו בחברה נתגלו מס' בעיות: במוקדי השירות השונים שררה אווירה של כעסים וקונפליקטים. בקרב אנשי המכירות ואנשי השירות נוצר מצב של רמת שחיקה גבוהה, גורם זה תרם לתחלופה רבה של עובדים במחלקות המכירות והשירות. רובם המכריע של אנשי השירות והמכירות ב"טלא-פלא" הינם עובדים ארעיים, חלקם סטודנטים.
חברת "טלא-פלא" בנויה על שירות. בחברה מסתמנת מגמה של ירידה באיכות השירות מצד עובדים ארעיים דבר המעמיד את עתיד החברה בסכנה. סיבות אלו הובילו למספר השלכות על אופן הטיפול והשרות הניתנים ללקוחות. הנהלת החברה שוקלת דרכים לשיפור המצב ועלתה אפשרות של גיוס עובדים קבועים למחלקת השירות. על מנת שחברת "טלא – פלא" תוכל להשכיל ולבחור את דרכיה השונות הוחלט על חקירת הנושא לעומקו ובדיקת ההנחה, ששינוי סטאטוס העובד תשפר את רמת שביעות רצונו בארגון, והאחרון ישפיע באופן חיובי על רמת השירות אותו נותן העובד ללקוחות החברה. שאלת המחקר – האם קיים הבדל בין רמת שביעות רצון של עובד ארעי לרמת שביעות רצון של עובד קבוע?
מטרה מחקרית – מציאת הבדלים בין קבוצות המשתנים, על ידי כך, יהיה ניתן להקיש על הקשר ביניהם. משתנה שביעות רצון יבחן אצל עובדים בעלי סטאטוס העסקה שונה, עובדים ארעיים ועובדים קבועים. במידה וימצא הבדל בין קבוצות העובדים, אפשר יהיה להסיק על הקשר בין סטאטוס ההעסקה לבין רמת שביעות רצון העובדים.
1.1. התרומה לתחום- מחקר זה עוסק בנושא שנחקר רבות  ולאורך שנים ולכן אין לו תרומה ייחודית בחידוש מידע כפי שיש למחקרים בנושאים שטרם נחקרו. עם זאת הוא יוכל לאושש או להפריך מחקרים ידועים אחרים, המחקר יוכל להוכיח  שאכן עובדים קבועים ירגישו חלק אינטגרלי מהחברה, שביעות רצונם יהיה גבוהה  ויתרמו להצלחת הארגון בטווח הארוך. ההשקעה בהם אומנם תהיה יותר גבוהה אך רווחית לחברה.
1 .2.  מטרה יישומית- הנהלת חברת "טלא-פלא" מתלבטת בדרך לשיפור המצב הקיים.
יש הטוענים ששינוי סטאטוס העובדים ישפר את רמת השירות ויתרום  להתחזקות החברה על מול  מתחריה ויש הטוענים שטיפול בעובדים ברמה הנמוכה הוא טיפול בסימפטום בלבד ויש לבצע שינוי  במבנה הארגוני ובאסטרטגיה השיווקית שלה.
 תוצאות המחקר  ומידת הקשר  בין המשתנים הנחקרים  יתנו להנהלת "טלא – פלא" נקודת מבט אמיתית על האפשרות שאכן שביעות רצון העובדים קשורה  לסטאטוס ההעסקה . מטרתו של המחקר בשלבים מתקדמים יותר יהיה היכולת לתרגם את ממצאי המחקר לשיפור  השירות וכן יעזרו להנהלה להחליט על כיוון השינוי הדרוש כדי לשפר את המצב אליו נקלעה החברה.