ניהול בינלאומי ישראל ויפן - 31 עמ' 8700 מילים

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8754
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

עולמנו כיום הינו כפר גלובלי אחד גדול אשר משרת למעשה את אוכלוסיית העולם כולה ומכתיב לה את תכתיבי חייה, תרבויות שלמות אשר במשך השנים בנו את עצמן וגיבשו קודי התנהגות נראה כאילו הוצאו לגמלאות, כאילו כיום רק נעזרים בהם ולא משתמשים בהם, כיוון העולם כיום או לפחות אידיאל הגלובליזציה אשר מוגדר ע"י יחזקאל ושנקר (2001) עמ' 34, כ"התחברות של מדינות, חברות, מוסדות ואנשים למערכת קשרי גומלין אשר חוצה גבולות לאום . מערכת כזאת הולכת ודוחפת חלקים גדולים של העולם לכיוון אינטגרציה, ומתחזקת בהתמדה מאז מלחמת העולם השנייה" .
הינו להפיק את המרב והטוב מכל מדינה ומדינה, לזנוח את הרע וליצור למעשה שפה אחת מקובלת של דרכי ניהול אשר יהיו מקובלים, נהירים וברורים בכל העולם .
בעולמנו כיום שם המשחק הינו איחודים ואינטגרציות בין שווקים ואזורי סחר בינלאומיים, יצירת גושי סחר אשר מאחדים מספר מדינות .
התפתחות הטכנולוגיה, שינויי דמוגרפיה, עליית רמת החיים, ועוד מספר מאפיינים יוצרים שאלות רבות המשפיעות על חיינו, עפ"י דרסקי (1994) עמ' 7, " החברות הבינלאומיות מורידות מעצמן אט-אט כל זהות לאומית בעת שהן מתרחבות בכל העולם ויוצרות קשרים עם שותפים רבים כאשר השיקולים היחידים אשר עומדים לצידן הינן המקורות והפעולות אשר יציעו את התועלת והטכנולוגיה המתאימה אשר בעזרתה ייוצרו קשרים נוספים" .
מטלה זו תסקור את היכולות הגלובליות של ישראל ויפן עפ"י קריטריוני I.M.D , אזורי והסכמי סחר, מאפייני תרבות, שיטות ניהול וסגנונות ניהול המקובלים במדינות אלו, היבטים ניהוליים, תוצע תוכנית הדרכה למוצב ישראלי/יפני ביפן/ישראל (בהתאמה) יוצעו אסטרטגיות לפעילות משוטפת בין המדינות, כאשר מטלה זו מלווה בהמלצות וסיכומים לגבי מתווה הפעולה הרצוי לשני הצדדים . תוכן העניינים
מבוא -…2
רקע כללי על ישראל ויפן –3-5
1 . יכולת גלובלית …6-11
2 . אזורי סחר והסכמי סחר -12-13
3 . מאפייני תרבות 14-18
4 . תיאור סגנונות הניהול ישראל/יפן -.19-20 5. משא ומתן –.21
6 . היבטי ניהול -22-23
7. ניהול משאבי אנוש –24-
5
8 .
אסטרטגיה -26-29
סיכום כללי –…30 ביבליוגרפיה –..31
נספחים