סמינריון MA הגורמים המשפיעים על התנהגות הצרכן הסופי

תקציר העבודה

מחקר זה נערך על אוכלוסיית הנהגים בישראל , כאשר מטרתו של מחקר זה היא לבדוק את גורמי ההשפעה על התנהגות הצרכן הסופי בקניית מגבים לרכב.
השאלה אשר הובילה את מחקר זה היתה: מהם הגורמים המשפיעים על התנהגות הצרכן הסופי בקניית מגבים לרכב ?
כאשר השערת המחקר היו:  קיים קשר חיובי בין המלצת המוכר לבין התנהגות הצרכן בעת קניית מגבים.  קיים קשר חיוב  בין רמת הפירסום לבין התנהגות הצרכן בעת קניית מגבים.  קיים קשר חיובי בין מחיר המוצר לבין התנהגות הצרכן בעת קניית מגבים. וכן כי קיים קשר חיובי  בין נכסיות המותג לבין התנהגות הצרכן בעת קניית מגבים.
המחקר נערך בשני שלבים עיקריים: סקירת ספרות, ומחקר מתאמי. בפרק סקירת הספרות, נסקרו תיאוריות בנושאי התנהגות צרכנים וכוונות הקניה שלו על גורמיו השונים בקניית מגבים לרכב . ממצאי המחקר המתאמי אוששו את ההשערות  המחקר: נמצא, כי קיים קשר חיובי בין המלצת המוכר לבין אופן הרכישה של הלקוח הסופי.  כן נמצא קשר חיובי בין רמת הפרסום לבין אופן הרכישה של הלקוח הסופי  בנוסף נמצא קשר בין מחיר המוצר לבין אופן הרכישה של הלקוח הסופי את מגב הרכב.  לבסוף נמצא קשר בין נכסיות המותג לבין החלטת הקנייה של הצרכן הסופי.  את נתון זה יש לסייג בכך שהנחקרים הביאו קשר חיובי בין מותג לבין מכירה, אך יש לסייג נתון זה ולומר ממצאי המחקר מורים על אחוז ניכר של משיבים אשר ציינו שמות מותגים שאינם מעולם המותגים בתחום המגבים.  בפרק הסיכום ניתנו להנהלה המלצות ליישום וכן הצעות למחקרים עתידיים בנושא.