סגנון מנהיגות והשפעתו על אקלים בית הספר

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2466

תקציר העבודה

  עבודה בקורס ניהול משאבי אנוש 2142
חקר מקרה בנושא:
סגנון מנהיגות והשפעתו על אקלים בית הספר מגישה: תאריך הגשה:20.9.2006
    תוכן עניינים
    פרק                                                                  עמוד ראשון:
מבוא                                                                         3
שני:
סקירת ספרות                                                                4-7
א.ארגון וביה"ס כארגון                                                          ב.סגנון ניהול                                                                          ג.אקלים ביה"ס(אקלים ארגוני בביה"ס)                                   שלישי :
מתודולוגיה                                                               8-9
3 .1  אסוף הנתונים-כלי המחקר                                               
3 .2  תיאור האוכלוסייה והסביבה                                                                                  רביעי:
דיון וממצאים                                                            
1 0-11                 סיכום ומסקנות                                                                     
1 2
ביבליוגרפיה                                                                            13
נספחים       מבוא
בתקופה המודרנית מתנהלים חיוו של האדם בארגונים.האדם בא במגע עם ארגונים שונים בהקשרים שונים: כעובד של ארגון, כלקוח, כאזרח משלם המסים,כתלמיד הלומד בביה"ס ועוד.זמן רב של האדם מופנה כלפיי אותם הארגונים שבמחציתם ובאמצעותם מתנהלים חיוו.
גם ביה"ס הוא ארגון וחלים עליו כללים רבים של פעילויות ארגוניות וניהולם.
בתוך מסגרת בית הספר, המנהל מהווה את אחת החוליות העיקריות להשגת המטרות של מערכת החינוך.הוא מחזיק בעמדות מפתח בכל הקשור לניהול ולאווירה השלטת בביה"ס.
בעבודה זו אבדוק כיצד סגנון הניהול משפיע על אקלים בית ספר.
שאלת המחקר של העבודה הינה: "כיצד סגנון הניהול משפיע על האקלים הבית ספרי" בחרתי בנושא זה מכיוון ששאיפתי להיות מנהלת בית ספר. כמנהלת בי"ס עלי לדעת כיצד לנהל את הארגון הגדול הזה  על הצד הטוב ביותר.
לדעתי, מנהל שמצליח לדרבן את המורים להתבונן בביה"ס, להכיר את האוכלוסייה(תלמידים,הורים) ולרצות להשתלם ולהתקדם מקצועית ואישית עושה זאת ע"י יצירת אקלים בו יחסי האנוש טובים בין המנהל לצוות, בין המורים בינם לבין עצמם ובינם לבין התלמידים.
לכל מנהל יש את סגנון הניהול שלו ודרך קבלת החלטות משלו ולכן בחרתי להעמיק בסגנונות ניהול השונים ולראות אילו תכונות נדרשות  ממנהל בי"ס,כדי שביה"ס יתקדם וישגשג . כמו כן ברצוני לדעת מה שיותר על השפעתו של סגנון הניהול על אקלים בי"ס וזאת על מנת שיהיו לי הכלים ,לעתיד, ליצור אווירה טובה, אקלים חיובי, שביעות רצון העובדים ורצון להתפתחות מקצועית מצדם.
בעבודה זו אבחן בי"ס יסודי, בעיר במרכז הארץ,בי"ס בן 9 שנים המונה 720 תלמידים.
  אני תקווה שעבודה זו תשפוך אור על התפתחותי המקצועית.
        העבודה בפונט 14