פרוייקט בניהול השיווק על ענף המים המינרלים עבודה מושלמת!! משותפת עם האוניברסיטה העברית.קיבלתי בה 95!!מומלץ!!!

תקציר העבודה

תוכן תמצית מנהלים -..                     2
הקדמה………………………… .……-.…-                   3
מאפייני הענף –..                  4
גודל הענף .                   5
קצב גידול ורווחיות הענף –.                   6
מגמות עיקריות בענף ..                   6
חלוקת השוק בין השחקנים העיקריים –.7
     חברת נביעות טבע הגליל בע"מ –..7
                       פרופיל החברה .8
                      שיווק והפצה -9
                      נתונים כספיים עיקריים -10                     ניתוחSWOT -11
     חברת מעיינות עדן בע"מ -.13
                     פרופיל החברה …14
                     שווק והפצה -..14
                     קידום ופרסום -15
                    ניתוחSWOT -.15
      טמפו .16
                       פרופיל החברה 17
                      הפצה .. –.18
                       נתונים כספיים עיקריים -18
                    קידום ופרסום …19
                      ניתוחSWOT -19
     חברת יפאורה בע"מ וחברת עין גדי מים מינרלים בע"מ–.20                       יפאורה – פרופיל החברה -21
                      קידום ופרסום -21                                              ניתוחSWOT -22
      סופר פארם —
5                        פרופיל החברה …
5                       הפצה .
5                        ניתוח SWOT …
5 שיווק -..27
פרסום -.27
פרופיל לקוחות –28
ספקים -.29
מגמות -.29
גורמים המשפיעים על צמיחה -.30 גורמי סיכון 30 מסקנות -31
המלצות -33
ביבליוגרפיה –…33
תמצית מנהלים:
העבודה כוללת את חקר ענף המים המינרלים. בניתוח הענף התייחסנו לניתוח כל חברה בפני עצמה ובמבט כללי על הענף כולו.
–          הצרכן הישראלי מודע יותר ויותר לבריאותו ולכן ישנה צמיחה מתמדת בשוק המים המינרלים שידועים כמים בריאים.הן החברות הגדולות שמגדילות את שוק הצרכנים שלהם והן לחברות הקטנות שמשרתות אוכלוסיה מצומצמת יותר.
–          ישנה תחרות מתמדת בין החברות הקימות לבין החברות שנכנסות לענף.כתוצאה מכך המחירים קשיחים כלפי מעלה ולכן הצרכנים הם אלו שזוכים מהתחרות הקיימת בין היצרנים.
–          המתחרה הבולט ביותר והמשפיע על ענף המים המינרלים הינו: ענף מערכות מטהרי המים אשר "נוגס" חלק ניכר משוק צרכני המים המינרלים,שכן ענף זה ידוע ביתרונותיו שגוברים על יתרונות ענף המים המינרלים.
מסקנות:
–          עקב הביקוש הרב לשוק המים המינרלים בישראל המעיינות שמהם דולים החברות את מקור המים הולכים ואוזלים.
–          עקב התחממות כדור הארץ מעיינות המים מתייבשים ובכך נוצר מחסור במים. הקדמה בחברה המודרנית אנו נוטים בדרך כלל להתייחס למים כדבר מובן מאליו. כשאנו פותחים את הברז, אנו מצפים למים נקיים, בטוחים לשתייה ושימוש-מים המתאימים לכל צרכי היום יום. בשנים האחרונות הועלו ספקות בדבר איכותם ובטיחותם של המים. בעיות רבות הקשורות באיכותם של המים ניתנות היום לטיפול בעזרת מערכות ביתיות לסינון וטיהור של מי שתייה. המבחר הרב של המערכות לסינון וטיהור מי שתייה המוצעות למכירה הנו מענה למודעות הציבורית ההולכת וגדלה לאיכות מי השתייה.
הצרכן הניצב מול שפע המערכות המוצעות תוהה באיזו מערכת לבחור, מהי המערכת הטובה ביותר לטיפול במי השתייה שלו, האם המערכת בטוחה לשימוש, והאם בכלל יש צורך במערכת כזאת.
מכל סוגי המשקאות הקיימים, המים הם אלו שיושבים בבסיס פירמידת המזון, והם החיוניים ביותר לקיום האדם. בתוך קטגוריית המים עצמה, קיימת העדפה חד משמעית למים מינרלים. היתרון הבולט של המים המינרלים הטבעיים, לעומת מי ברז, הוא בניקיונם מחומרים מזהמים העלולים להימצא במי הברז. בניגוד למי ברז, מים מינרלים אינם מכילים תוספים העלולים לפגוע בבריאות  כמו כלור, והם מצוינים לשתייה כפי שהם ללא כל צורך בטיפול – היישר מתוך המעיין שממנו הם נובעים.
קניית מים מינרלים היא אחד הפתרונות לבעיית איכות המים שבניגוד לטיפול במערכת ביתית לסינון המים הצרכן מעדיף לקנות מים מטוהרים מהטבע ואלו הם המים המינרלים.
אנו ננתח את ענף המים המינרלים מנקודת מבט כללי של חברה הרוצה להיכנס לענף. ובנוסף לכך נתייחס לנקודות מבט של חברות מובילות הנמצאות בתוך הענף עצמו.
העבודה בפונט 14