תוכנית עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5890

תקציר העבודה

תמצית תאור העסק בכוונתנו להקים "מנזה" במכללה האקדמית להנדסה בנגב ע"ש סמי שמעון בקמפוס באר שבע.
המנזה שכיום חסרה מאוד לציבור הסטודנטים, תמוקם בקומה התחתונה של הבניין החדש שכעת נמצא בבניה, וצפויה  להיפתח לקראת שנת הלימודים הבאה.
בקמפוס באר שבע לומדים כיום כ- 2900 סטודנטים לתוארי הנדסה.
את הקמפוס מאכלסים הסטודנטים במשך חמישה וחצי ימים בשבוע החל מהשעה 08:00 בבוקר ועד השעה 22:00 בלילה, ובימי שישי מ-08:00 עד 13:30.
כיום, המקום היחידי בו הסטודנטים יכולים להשביע את תאבונם הוא קיוסק קטן מידות ודל במוצרי מזון, הממוקם בקומה הראשונה בבניין הראשי של הקמפוס. "המנזה האקדמית" (כפי שקראנו לפרויקט שלנו), תספק ארוחות מלאות וקלות,תהווה מקום מפגש חברתי, ותשרת את כלל באי המכללה בצורה הטובה ביותר מבלי לעזוב את המכללה ולחפש מקומות חיצוניים לאכול בהם.
קהל היעד כולל את כלל באי המכללה, ואף צפוי לגדול ולהכפיל את עצמו בעתיד. המכללה כעת בשלבי התהוות וקביעת יתד בחוג ההשכלה הגבוהה בארץ, המוניטין של המכללה הולך ומתעצם ובעתיד אמורים ללמוד במכללה למעלה מ-6000 סטודנטים, לכן חשוב מאוד בתקופת ההתהוות הזו להקים מנזה איכותית שתשאב אליה את קהל היעד הגדול המחפש כיום אלטרנטיבות מחוץ למכללה.
תפעולו השוטף של העסק ייעשה על ידי היזמים ובנוסף יועסקו טבחים, אנשי שירות ועובדי ניקיון.
חמשת היזמים הינם סטודנטים במכללה אשר כמו יתר הסטודנטים חשים בחסרונה של מנזה איכותית והחליטו שעל מנת לפתור את הבעיה יש להקים מנזה חדשה שתענה לדרישות הסטודנטים.
במסגרת פרויקט בקורס ליזמות עסקית, החלטנו לפתח את התחום ופרי עבודתנו הינה התוכנית הנ"ל.
תוכן עניינים:
תמצית מנהלים עמ'  1-4
  תמצית תאור העסק עמ' 2
  תמצית תאור המוצרים עמ' 3
  תמצית תאור השוק וההזדמנות העיסקית עמ' 3
  ההזדמנות עמ' 4
  תמצית פיננסית עמ' 4
תאור העסק עמ'  6-8
  המיזם כמענה לצורך עמ' 6
  מצב פיננסי עמ' 6
  מיקום ושעות פעילות עמ' 7
  הפעלת העסק עמ' 8
  תמחיר בסיסי עמ' 8
השוק והענף עמ' 9-17
  שוק היעד עמ' 9-10   קהל היעד עמ' 11
  ניתוח הענף על פי מודל פורטר עמ' 12-13
  מתחרים ותחרות עמ' 14-16
  האווירה העסקית עמ' 17
תוכנית השיווק עמ' 18-23
  הגדרת מטרות ויעדים שיווקיים אסטרטגיים עמ' 18-19
  ניתוח SWOT עמ' 20   האסטרטגיה העסקית והשיווקית עמ' 21
  מדיניות מחירים עמ' 22
  הערכות השיווק והמכירה עמ' 22
  תוכנית מכירות עמ' 23-26
תוכנית תפעול וכ"א עמ' 27-29
  אנשי מפתח עמ' 27
  הנהלה וכלליות – שכר עובדים עמ' 27
  הנהלה וכלליות – הוצאות קבועות עמ' 28
  הוצאות תפעול עמ' 29
תוכנית ההשקעות עמ' 30-31
  רשימת ההשקעות עמ' 30   דוח שימושים ומקורות עמ' 30   לוח גנט עמ' 31
תוכנית פיננסית עמ' 32-38
  הנחות יסוד לתוכנית הפיננסית עמ' 32
  עיקרי משמעויות עמ' 32
  רווח והפסד עמ' 33
  תזרים מזומנים עמ' 34
  נקודת איזון עמ' 35-38
סיכום והמלצה עמ' 39
ביבליוגרפיה עמ' 40