סמינריון- השפעת היתמות על חיי אהבה וזוגיות של ג'יין אייר והסופרת שרלוט ברונטה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4970
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

 סמינריון בציון של 95. כולל מידע רחב על היתמות וההשפעות של היתמות על היתום, התייחסות רבה לספר ג'יין אייר והתייחסות לסופרת שרלוט ברונטה.

3 3 עמודים.
תוכן עניינים:
1.      מבוא עינוי -עמ' 3 -15.
א.   היתמות ב.    מוות ההורה בעיני הילד ג.      אבלו של הילד לעומת אבלו של המבוגר ד.    השפעת היתמות על הילד ה.   הבת היתומה ו.      פתרון בעיות היתמות- כאשר בת הופכת לאמא ז.     סיכום
2 .      שרלוט ברונטה ומהלך חייה בהקשר היתמות –עמ'
1 5- 20.
3.      השפעת היתמות על מערכת היחסים של ג'יין אייר — עמ' 20-
5 .
4.      השפעת חייה של הסופרת על כתיבת הספר בהקשר ליתמות –עמ'
5 – 28.
5.      סיכום -עמ' 28- 30.
6.      ביבליוגרפיה –עמ' 30.
7.      נספחים –עמ'
3 1- 33.

1 .     מבוא עינוי        בעבודה זו בחרתי לעסוק בהשפעת היתמות על יחסי אהבה וזוגיות בחייהן של ג'יין אייר ושל הסופרת שרלוט ברונטה. העבודה מתבססת על הרומאן "ג'יין אייר" שנכתב על-ידי הסופרת שרלוט ברונטה  במאה ה-19.  בכוונתי לנתח בעבודה זו את מהלך חייה של הסופרת ג'יין אייר בדגש להיותה יתומה. כמו כן אראה את השפעת היתמות על חייה של הדמות ג'יין אייר ולאחר מכן אבדוק האם ישנה השפעה מתוך קורותיה של שרלוט ברונטה על ספרה ג'יין אייר. זאת כיוון שלדעתי ישנן נקודות דמיון רבות בין קורות החיים של שרלוט ברונטה לבין ההתרחשויות בספרה "ג'יין אייר".
בפרק הראשון: אציג את המבוא
העיוני. במבוא זה בכוונתי לפרט על היתמות- מיהו ילד יתום ומה משמעות היתמות. כמו כן דגש רב הנו על השפעת היתמות על רבדים שונים בחיי היתום. אבדוק מהן השפעות היתמות על גילאים מסוימים, כיצד משפיעה היתמות על ילדים, על בנות, האם ישנה השפעה על אהבה וזוגיות, ולסיכום האם הבעיות הנובעות מיתמות נפתרות בשלב כלשהו.
בפרק השני: אעסוק בקורותיה של הסופרת שרלוט ברונטה.
בכוונתי לבדוק את מהלך חייה ולראות האם היותה יתומה השפיעה על קורות חייה בכלל, ועל אהבה וזוגיות בפרט. אדון בהרחבה על השתלשלות חייה ואנתח אותם לאור היותה יתומה.
בפרק השלישי: בכוונתי לעסוק בדמות ג'יין אייר. ארצה לבדוק האם השפיעה עליה היתמות, ואם כן, כיצד באה לידי ביטוי השפעה זו על מהלך חייה של ג'יין.
כמו כן אראה האם ההשפעה תואמת את דעותיהם של החוקרים בעניין היתמות, והאם הבעיות בסופו של דבר באו על פתרונן בספר זה.
בפרק רביעי: אציג את השפעת חייה של שרלוט ברונטה הסופרת על כתיבת הספר. זאת בעיקר בדגש על היותן של הסופרת והדמות בספר יתומות. לשם כך אערוך השוואה בין שתיהן ואבדוק מהי משמעות הדמיון והשוני בין שתיהן, אם ישנה משמעות כזו בכלל. בסיכום: בכוונתי להציג את כל הממצאים. לסכם ולהדגיש את השפעת היתמות על הסופרת ועל הדמות ג'יין אייר ולראות את הקשר בין הסופרת לדמות.