הפרסום כבונה תדמית מיננית וסטריאוטיפית עבודת פרו-סמינריון בקורס ניהול הפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 256
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

     במסגרת הביקורת החברתית המושמעת על הפרסום נשמעה תמיד הטענה על השימוש בדמות האישה.
      עניינו של הפרסום הוא ,לכאורה , להגביר מכירות ,אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה.  אחד התהליכים ,                         שבאמצעותם מתבטאת אידיאולוגיה זו מצוי בתפיסה השמרנית של הדימוי הנשי אל מול הגברי בפרסומת.      בעיית המחקר תבדוק את השפעתה של הפרסומת הטלוויזיונית בכל הנוגע לתדמית הסטריאוטיפית בין המינים.
     הניתוח המחקרי יוצג בפרספקטיבה רחבה ויסקור הבדלים בין הדימויים ,ע"פ שני יסודות אסטרטגיים ,                     נפוצים  ( הנבחנים במקורות ) ,שבהם משתמשים המפרסמים כדי לייעל את המסר הפרסומי ,והם:
      * השימוש באסטרטגיית הדובר / מומחה / קריינות רקע בקרב שני המינים.
      * השימוש בדוגמניות כסטריאוטיפ הקשור למראה חיצוני (דמות מושכת ובעלת חזות מרשימה).
      שני יסודות אלו ,שייבחנו ,יהוו את המשתנים הבלתי תלויים שיסבירו את קיומה ,קיומה החלקי או אי קיומה,       של התדמית המיננית השונה ,שתיוצג כסטריאוטיפזציה בין המינים (המשתנה התלוי המוסבר ).        כמו כן אתייחס ,במסגרת העבודה, להיבטים השונים של מושג ה"עמדה" (הנפוץ מאוד בפרסום המודרני ),       בכל הנוגע לנטיותיהם  השונות של קהל הצופים (משני המינים) הנחשף לפרסומת.
      " עמדה " ,כמושג פרסומי תאופיין כנטייה מוקדמת נלמדת להגיב באופן חיובי או שלילי כלפי נושא מסוים ,                      (למשל, קיומו של הדימוי המיני השורר בפרסומת בין שני המינים ).         מבנה העבודה כולל מבוא של 3 עמ'  ,ניתוח מורחב ומקיף של הנושא ,סיכום ומסקנות ,ורשימת מקורות        שכולה לקוחה מספרות מחקר באנגלית.