תפיסות עולם , סגנונות ניהול ותרבות ארגונית זיהוי כישורים וסגנונות ניהול

תקציר העבודה

בעבודה זו אדון בתפיסת עולם מאחורי אדם משכיל אשר חותר להיות הומאני בדרכו מנהל בעבודתו , היינו , מוצגת פה תפיסת עולם הומאניסטית. העבודה כתובה בפונט 16
דנתי גם בסגנונות ניהול , תרבות ארגונית וזיהוי כישורים.
להלן האינדקס:
תוכן העניינים
פרק                                                                               עמוד א.
תפיסת העולם שלי …2
ב. תפקיד המנהל לפי "המודל הכלל עולמי" -5   ג.  תפקיד המנהל לפי מסמך הערכה של מחוז ת"א –6                                                                                                ד.   תפקיד המנהל לפי חוזר מנכ"ל .8
ה.
תפקיד המנהל לפי דו"ח דוברת ..9
ו- המסמך המועדף עליי .10 ז- ניתוח ה- SWOT שלי –…11
1.
חזקות -..11
2. חולשות -12
3. איומים -12
4. הזדמנויות .13
5. אסטרטגיות מומלצות 13
6. טופס המועמדות -..15
ח.
מקורות –..17
פרק א תפיסת העולם שלי לאחר שעיינתי ונחשפתי לכמה תפיסות עולם דרך הקורס וגם מקריאה עצמית בספרות , נוכחתי לדעת באופן ברור שאני מחובר ומקושר לתפיסת עולם הומאניסטית , אשר אסביר אותה להלן בקצרה תוך כדי הסתמכות על מקורות…
התפיסה ההומאניסטית או הרעיון ההומאניסטי, כפי שהוא נתפש היום, זכה למספר הגדרות, שהן שונות זו מזו, אך עוסקות ביסודן באותו העיקרון. כך נמצא באנציקלופדיה העברית: 'כל מערכת של מחשבות ומעשים, המייחסת מעמד יתר לענייניו של האדם לגבי כל עניינים אחרים ומדגישה את האוטונומיה של האדם'.
הגדרה אחרת נתן אריך פרום (Erich Fromm)  : 'הומאניזם במובניו הפשוטים ביותר הוא אמונה באחדות המין האנושי ובפוטנציאל של האדם לשכלל את עצמו במאמציו שלו'.
לפי פרופ' פאן פראג (van Praag), מראשי התנועה ההומאניסטית הבין-לאומית בימינו: 'ההומאניזם הוא ההשקפה המתאפיינת בניסיון להבין את החיים ואת העולם, ולפעול בתוכו, ניסיון המבוסס אך ורק על הכישורים האנושיים, ומכוון להגדרה עצמית של כל יחיד בתוך אנושות משותפת'. ולבסוף – ההגדרה החדה ביותר והמדויקת ביותר, כדרכו של פרפ' ישעיהו לייבוביץ, כשהוא בא להבדיל את ההומאניזם מן הדת: 'שני עולמות הערכים הלגיטימיים הם: מצד אחד סולם הערכים הדתי, אשר על פיו בעיות האדם וענייני האדם, והיחסים בין בני אדם ובעיית הסדר העניינים של האדם, הכול נקבע ונמדד ונערך וניתן לביקורת מבחינת קנה המידה של מעמדו של אדם לפני אלוהים-.