תוכנית שיווקית למטען ציבורי לטלפונים סלולארים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 11739
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

סיכום מנהלים החברה עוסקת בשיווק מטענים לסוללות מכשירים סלולאריים. המכשיר אותו מתכוונת החברה לשווק בישראל הינו מכשיר, ששמו   YOP   ( ראה תמונה בנספח א ), להטענת סוללות של מכשירים סלולאריים (במיוחד טלפונים סלולאריים) בתוך זמן קצר של 5 דקות. הענף בו עוסק המוצר הינו ענף ספקי הכוח למכשירים סלולאריים ולמכשירים ניידים אחרים בישראל.
מגוון המוצרים בענף זה אינו גדול וכולל את המטענים האישיים, הדיבוריות לרכב , סוללות רזרביות ומספר מטענים ייחודיים נוספים .
המוצר המשווק יכול להיות ממוקם על גבי מעמד מיוחד במקומות ציבוריים שונים או בתוך בתי עסק.
שם המותג יהיה : "סוללה-לי" שהוא שילוב של המילה  סלולארי וסוללה בשבילי.
המותג ישווק לכל השוק ,שהשוק מחולק לשני פלחים עיקריים צעירים עד גיל 29 ומבוגרים בגילאי 29 ומעלה.
המוצר הינו מוצר חדש בשוק ולכן אין לו מתחרים ישירים שיכולים להתחרות איתו . אנו נבדל את המוצר מהמוצרים התחליפים כגון סוללות רזרביות סוללות עבות,מטענים ניידים , בכך שהמוצר שלנו יהיה נגיש פשוט ונוח לביצוע משימת ההטענה מאשר נשיאת מוצרים תחליפים שמכבידים ויוצרים נטל מיותר בנשיאתם.
מבחינת מחיר המוצר, בשלב החדירה נתחיל במחיר הנמוך ביותר שהוא 5 שקלים לציבור הרחב ו- 3
שקלים לפלחים הצעירים, אנו צופים שלאחר שלב החדירה  המחיר ישתנה ע"פ הביקוש בשוק ונוכל להגדיל אותו משמעותית.
מכירות החברה תלויות בשיווק המוצר ,הפצתו וההתפרשות שלו במקרה של השקעה בשיווק בפרישה והפצה  אנו צופים מכירות בשנה הראשונה לאחר ההקמה של כ- 14 מיליון שקל ורווח ברוטו של 6 מיליון שקל.
תוכן העניינים
פרק 1:  המוצר – מטרה ותועלות עיקריות                                                                                    4
פרק 2 :  ניתוח המצב
2 .1 הענף והתחרות   
2 .1.1
תיאור כללי של השוק                                                                          5

2 .1.2 ניתוח האטרקטיביות של השוק                                                                     7

2 .1.3 מיהם המתחרים העיקריים                                                                           11
2 .2 מיהם לקוחות  הפוטנציאליים                                                                             12 
2 .3
ה"מודל מפצה"                                                                                                  16
פרק
3 :  ניתוח  SWOT
3 .1 נקודות חוזק וחולשה                                                                                          17
3 .2 הזדמנויות ואיומים                                                                                            22
פרק 4 :  יעדים
4 .1 פיננסיים                                                                                                                        26
4 .2
שיווקיים                                                                                                           26
פרק 5 : אסטרטגיה שיווקית 5.1 שוק המטרה הנבחר                                                                                            27
5.2
מיצוב                                                                                                                27  5.3 החלטות מוצר                                                                                                    28
5.4 מחיר                                                                                                                 29
5.5 תקשורת שיווקית                                                                                               29
       5.6 הפצה                                                                                                               31
ביבליוגרפיה                                                                                                                  33
נספחים  נספח א' : תמונת המוצר                                                                                          34
נספח ב: שאלון לדוגמא וסיכומי ראיונות                                                                   35
נספח ג' : חישוב רווח                                                                                               39
נספח ד' : סקר שוק, חב' סי איי , ספטמבר 2002                                                         41
פרק 1:  המוצר- מטרה ותועלות עיקריות המוצר הינו עמדת הטענה של חברת YOP הקוריאנית שלה פטנט בתחום שהינה עמדה נייחת להטענת סוללות של מכשירי טלפון ניידים ומכשירי PDA תוך 5 דקות, ייחודו העיקרי הוא בהטענה מהירה של המכשירים הסלולאריים עבור אנשים שנגמרה להם הסוללה או שעומדת להיגמר ואנשים אלו אינם ליד המטען הנייד שבד"כ נמצא בבית, במשרד, ברכב וכיו"ב.  מכונה זו מיועדת להצבה במקומות ציבוריים כגון מרכזי קניות, בתי מלון, אוניברסיטאות, בתי ספר או פארקים והיא מתאימה להטענת כל סוגי המכשירים הסלולאריים הקיימים כיום בשוק.
העמדה מאפשרת טעינה של רוב סוגי המכשירים הניידים הקיימים. טעינה של 5 דקות בלבד מאפשרת שימוש במכשיר הנייד במשך שעה רצופה לאחר מכן. במכונה, העומדת על סטנד סטנדרטי, קיימים 4-12
תאים ( לפי דרישה) בהם ניתן לשים את הטלפונים הניידים, לשלשל מטבעות למכונה ולטעון אותם – יש אפשרות לסגור את התא ולקבל קוד לפתיחה בסיום הטעינה, או שאפשר לחכות ליד המכשיר ואף לנהל שיחות בזמן הטעינה. המכונה, שמשקלה 90 ק"ג , פועלת באמצעות חיבור לחשמל בלבד וניתן להזמין אותה במספר עיצובים בהתאם לדרישת הלקוח וכהתאמה מלאה לסביבה בה היא תוצב. העמדה מעוצבת ומושכת את העין בעזרת שילוט המוצב על-גביה.
המכונה מאושרת לשימוש על ידי מכון התקנים הישראלי.
התועלות העיקריות של המכשיר: