הכנת תוכנית עסקית לחשבונאים- עסקי מזון

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4970

תקציר העבודה

תוכן עניינים
הרעיון העסקי
3
החזון העסקי ומשימת העל –.
3
תאור החברה
3
תאור כללי של החברה והגדרת העסק .
3
היסטוריה ופעילות עד היום
3
תהליך התפעול כיום —
4
מבנה בעלות -.
4
ניתוח מצב פיננסי
5
ניתוח הענף והשוק -…
5
תאור הענף והשוק –…
5
גודל וצמיחת הענף –…
5
מאפיינים –.
5
מגמות
7
פילוח שוק והגדרת שוק היעד –…
8
מאפייני הלקוחות
9
מתחרים ותחרות
9
ניתוח SWOT –…
9,10 תמצית מנהלים מטרת התכנית התוכנית באה לבדוק את כדאיות ורווחיות רכישת המכונות ע"י החזר ההשקעה ויצירת רווחים עתידיים אל מול ההשקעה הראשונית הכרוכה בהלוואה וסיכון הון.
תמצית החזון, משימה והחברה חזון החברה – החברה שואפת להיות נדבך מרכזי בשוק המכונות האוטומטיות של הפופקורן, להגדיל ולקחת חלק מהותי  מהשוק הקיים.
משימת על – רכישת מכונות אוטומטיות,שיווקן כמוצר חדש בשוק קיים והצבתן במקומות מרכזיים. החברה נוקטת באמצעים אלו כדי להיכנס ולבסס את מעמדה בשוק.
תאור החברה-חברת Freshpop  היא חברה שהוקמה עקב זיהוי הצורך למכונות אוטומטיות של פופקורן העובדות על טכנולוגית אוויר חם, בניגוד לשאר המכונות העובדות היום בשוק על שמן. החברה ממוקמת בקנדה. חברת Freshpop היא הראשונה בעולם העוסקת בתחום זה. כיום ממוקמות אלפי מכונות ברחבי העולם הפועלות
2 4 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
הגדרת העסק – החברה מייצרת בפועל את המכונות, מייצאת אותן לזכיינים ברחבי העולם ועוסקת בשיווק ותפעול של מכנות אוטומטיות של פופקורן בעולם ללקוח הסופי. בנוסף על המכונות האוטומטיות (Vending Machines) לחברה קו לייצור מכונות פופקורן הממוקמות בבתי קולנוע (Theater Machines).
מטרתנו היא רכישת מכונות אוטומטיות מהזכיין בארץ על מנת להפיץ ולמקם מכונות אלו במקומות אסטרטגיים. תמצית תאור הענף והשוק כולל הזדמנות עסקית ענף- מדובר בענף המכונות האוטומטיות, כאשר המכונה שאנו רוצים להחדיר היא מכונות פופקורן חדישה וייחודית.
שוק- המוצר מיועד לכלל האוכלוסייה, לפי הערכה גסה שוק המכונות האוטומטיות מגלגל כ- 500 מיליון ₪ בשנה, השוק נמצא בהאטת צמיחה משנת 2000.
גודל וצמיחת הענף – שוק המכונות האוטומטיות הוא שוק אשר התפתח בישראל בשנות ה-80. בשוק יש כיום יש בערך 200 חברות מתחרות. החברות משווקות בעיקר מכונות אוטומטיות לשתייה קלה, שתייה חמה, חטיפים, סיגריות וגלידות. בשוק זה שולטת 4 חברות ענק, כאשר המובילה מבניהם היא "משקר" שהיא חברת בת של קוקה קולה. בשוק זה יש אלפי מכונות אוטומטיות, כאשר חברה גדולה בשוק זה מחזיקה לפחות 500 מכונות, לעומת מפעילים קטנים אשר מחזיקים 30 מכונות. עד לשנת 2000 המגמה בשוק הייתה בצמיחה  ומאז היא נשארה יציבה עם צמיחה איטית כאשר חברות קטנות נקנות ע"י חברות גדולות. לפי ההערכות גסות שוק המכונות מגלגל מחזור של 500 מיליון שקל בשנה.
ההזדמנות העסקית- העולם של שנות ה 2000 צועד על עבר מגמה של תזונה נכונה ומוצרים בריאותיים, לאור המגמה שציינו, אנו חושבים שיש צורך להציע לצרכנים חטיף "בריאותי" אלטרנטיבי לחטיפים הקיימים. הפופקורן שנוצר ע"י אוויר חם (בלי שמן) מומלץ ע"י ארגונים עולמיים נגד סרטן, מחלות לב, שומרי משקל ורבים אחרים.
העבודה ללא ביבליוגרפיה