התמודדות עם הסביבה התחרותית של בית דפוס בין השנים 1985 ו-1995

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 2268
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

התחום הארגוני של בית הדפוס `שכלול` היה הדפסה על נייר, וקרטון עד 300 גרם. בסוג זה של הדפסה מדובר על הדפסות של `פלאיירים`, שלטי חוצות, פנקסים, יומנים, לוחות שנה, ספרים וחוברות, כרטיסי ברכה, הזמנות לאירועים, מדבקות, כרטיסי גירוד וכולי. ההתמקדות של בית הדפוס היתה על לוחות שנה ושילוט ברשתות הסופר השונות. שאר קהל הלקוחות שלו היה בעיקר בתי עסק, אך בנוסף גם שירת לקוחות פרטיים. בית הדפוס נחשב למוביל בתחומו עד לסוף שנות השמונים. בעסק היו מכונות הדפסה לסוגיהם, חיתוך ובלט. להלן פירוט המעגלים שסבבו את הארגון: הדפוס פעל ברחוב קיבוץ גלויות 24 בתל-אביב, בתוך "בנין מרכזים". המפעל היה ממוקם בקומה השלישית וחלש על 350 מטר מרובע. זהו איזור תעשייתי, השכירות בו זולה, וכן יש אינטראקציה בין המפעלים השונים בקומפלקס. מבחינה כלכלית, המפעל נקלע לקשיים כספיים בשל פשיטות רגל רבות של לקוחות, שהתחייבו לשלם לו. הכספים הללו נכנסו לקטגורית "חובות אבודים",  ובעצם גרמו למן כדור שלג שהתגלגל במורד, ויצר בעיות כספיות רבות בבית הדפוס. את הבעייתיות הכלכלית ניתן לראות כבר כשנתיים לפני הסוף, בצורת אי היכולת לקנות מכונות חדשות, בהרבה הלוואות מבנקים, בצורך בנכיון המחאות ובתשלום לא סדיר לעובדים. בסביבה הכלכלית בתחום היתה בעייתיות רבה, אולם מי שהצליח לשרוד היו המפעלים הגדולים ביותר והמפעלים שעבדו `בשחור. כמו כן השפיע ריבוי פושטי הרגל שהיו חייבים כספים לדפוס, וכתוצאה מכך חל בגידול הבלתי נמנע ב"חובות האבודים", שהוביל לריבוי בהלוואות ולחוסר יכולת לתת כספים לספקי חמרי הגלם.