התנהגות צרכנים-תיירים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5155
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

חשיבותה של התיירות לפיתוח כלכלי, ליצירת מקומות עבודה  והזדמנויות מסחר ולקירוב בין עמים איננה מוטלת בספק. בד בבד, התיירות ידועה כרגישה ביותר לאירועים בלתי צפויים הנגרמים מאיתני הטבע (כגון: צונאמי, רעידות אדמה, סארס) או מעשי ידי אדם (כגון:מלחמות, אירועי טרור,פשיעה). יש צורך להבנת האופן בו הצרכן (התייר) תופס איומים וסיכונים אלו.
זיהוי המרכיבים השונים של  תפיסות הסיכון וכיצד תפיסות סיכון אלו משפיעות על התנהגות התייר עשויים לתרום להבנת התהליך של עיצוב תדמית של יעדים במונחים של סיכון ובטיחות ולפיתוח אסטרטגיות שיווקיות להתמודדות עם התפיסות. יעדים רבים מוגדרים  בהווה כמסוכנים לתיירים והבנת התנהגויות תיירותיות של פלחי שוק הנמשכים ליעדים אלה עשויה להיות בעלת חשיבות עבור מקבלי ההחלטות ביעדים אלו.
בעבודה זו נדון על התנהגות צרכנים בקבלת החלטות רכישה/ צריכה המלווה בתיאוריות ומודלים לימודיים, נמקד בפלח שוק של תרמילאים, פלח הולך וצומח בענף התיירות.
על פי Solomon (1999: p-8) התנהגות צרכנים הינה "לימוד תהליכים מעורבים של יחידים או קבוצות הבוחרים, רוכשים, משתמשים או מתפטרים ממוצרים ,שירותים, רעיונות או חוויות אשר נועדו לספק צרכים או רצונות". התנהגות צרכנית הינה פעילות מבוקרת של קבלת החלטות בהם עוסקים אנשים כאשר צורכים, רוכשים, או מוותרים על שימוש במוצר ספציפי(גבע, 1994) בנוסף מרכיב מרכזי בקיום האדם הינו היותו צרכן של מזון, מגורים ויוצא בזה, בכך אנו ממלאים תפקיד ניקר בכלכלה העולמית ובכך  פעולת הצריכה מעצבת ומשפיעה על אורח חיינו החברתיים ונותנת ביטוי לזהותנו. על פי Firat et al (1993) הפוסט מודרניזם כגישה מבקרת את הגישה המודרני, כאשר היא טוענת שהרציונאליות של העידן המודרני יצרה אסונות כמו מלחמות העולם והשואה.
תוכן עניינים
מבוא -..4
רקע להתנהגות צרכנים –…5-7
סוג התיירות- תרמילאים –.8
המגמות ומניעים לתרמילאות -9-14
פילוח שוק- תרמילאי 15
תהליך קבלת החלטות – תרמילאי –..16-20 סיכום …21
ביבליוגרפיה –22-23
נספחים .24-26