אסטרטגיה פיננסית ומידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2483
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים חברת HP LFP היא חברה שעברה לא מזמן מיזוג בין החברה הישראלית HP Scitex לבין חברה נוספת שבבעלותה של חברת HP העולמית הממוקמת בברצלונה, HP LCD. מערכי ניהול המידע הפיננסי בארגון כיום מקבלים תשומת לב ומיקוד הרבה יותר מאשר שהיה נהוג בחברת HP Scitex קודם למיזוג. בחברה עובדים כיום כ-
5 00 מועסקים שמייצרים ציוד הדפסה דיגיטאלי עבור תעשיית הדפוס פורמט רחב המקובל להיקרא גם דפוס שלטי חוצות. עלות המדפסות התעשייתיות שמציעה החברה נע בין 50 אלף דולר ועד כ- 750 אלף דולר תלוי בסוג העסקה ותכולתה.
יכולות אלו הזרימו לחברה המשותפת מזומנים ורווחיות בשורה התחתונה בממוצע של 15% וירידה בהוצאות התפעוליות בכ-
5 %. משלב זה מציגה החברה בדוחות שלה צמיחה חיובית רבעונית קבועה של 15%.
עבודה זו סקרה את פעילותה של חברת HP LFP בהיבטים של מערכי ניהול ובקרת המידע הפיננסיים בארגון תוך ניתוח צרכי המידע ואופן זרימתו בארגון. בחלק הראשון בוצע ניתוח צרכי המידע הפיננסי של הארגון ומידת התאמת המערכות השונות בו. ניתן לזהות שהחברה נמצאת בשלב של שינוי ויישום תהליכי ניהול של מערכות המידע בארגון ע"י אימוץ מערכת ה-SAP וקווי המנחה של חברת HP העולמית.    בחלק השני של העבודה תוקצרו ותומצתו שני מאמרים תוך והצדקתם הרציונאלית ומידת תמיכתם לתהליכים פיננסיים המתרחשים בחברת HP LFP:
1. בקרת תקציב בעידן המידע – גישה חדשנית (Budgeting in the information age: a fresh approach.) המאמר מסכם את פיתוחי מבנים ארגוניים מומלצים כתהליך ארגוני מהתקופה התעשייתית לעבר תקופת המידע. כלומר, מגישות מסורתיות של מערכות תקציב לגישות חדשות של מערכות בקרה ומערכות תקציביות. על מנת להטמיע שינוי ניהולי ובכדי שהשינוי יהיה יעיל, קיים צורך בשינוי מבנה ארגוני שיתמוך במערכות בקרה פיננסיות מתאימות.
2 . האם הארגון שלך מוכן לתקצוב מעבר? (Is your organization ready for beyond budgeting?). המאמר מתאר תהליך תקציב חדשני ומודרני הנקרא "תקציב מעבר" מאפשר לארגון להיראות רענן בתהליך התקציב שלו תוך תכנון תהליכים ומבנה ארגוני נכון. ככל שארגון מטמיע יותר מה-12
עקרונות של מודל "תקציב מעבר" כך ביצועיו משתפרים. שני המאמרים ממליצים לארגוניים מסורתיים ובירוקראטיים לסגל שינויים ארגוניים מהותיים על מנת שארגונם יתחרה בהצלחה בעידן מיזוג המידע תוך הדגשה על חדשנות, איכות ומהירות. מומלץ גם לסגל יותר גמישות ומבנים ניהוליים מאוצלי סמכות עם יכולת תגובה מהירה. בחלק השלישי של העבודה תוארה מידת התמיכה בשני המאמרים תוך היבט ביקורתי על הניהול והבקרה הפיננסי בארגון. ניתן לזהות צורך של החברה לסגל כמה מהתהליכים ושיטות המתוארות כדי לצמצם פערי ניהול, בקרה ודיווח המקובלים כיום במערך HP העולמי.
לסיכום הוצגו תובנות ומסקנות מרכזיות לשיפור. כפי שנראה מהתחזיות במערך הפיננסי בחברה לשנת 2010 וההמלצות שהוצגו, ניתן יהיה לסגל חלק נרחב מהשיטות שתוארו במאמרים על מנת לקצר תהליכים קיימים ולהיות תואמים לציפיות עתידיות.
תוכן עניינים תקציר מנהלים.. 1
תוכן עניינים.. 2
מבוא. 3
1 . הצגת הארגון ותאור מערכי ניהול המידע הפיננסי והבקרה שלו 3
1 .1 הצגת הארגון 3
1 .2 מערך ניהול המידע הפיננסי בארגון 3
1 .3. מערך הבקרה הפיננסי בארגון 3
2 . ניתוח צרכי המידע הפיננסי של הארגון ומידת התאמת המערכות השונות לסיפוקם.. 4
3 . סיקרה ותמצות שני מאמרים.. 5
3 .1. תמצות בהיבט ניהול המידע והבקרה הפיננסית. 5
3 .1.1. האם הארגון שלך מוכן לתקצוב מעבר?. 5
3 .1.2. בקרת תקציב בעידן המידע – גישה חדשנית. 6
3 .2. הצדקת הבחירה של המאמרים.. 7
3 .3 מידת התמיכה בניתוח ע"י המאמרים.. 7
סיכום, מסקנות והמלצות. 8
ביבליוגרפיה. 9
נספחים.. 10 נספח א' – מבנה ארגוני חברת HP LFP. 10