אסטרטגיה פיננסית ומידע - חלק ב'

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6052
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מטלה זו סקרה את פעילותה של חברת HP LFP בהיבטים של ניהול ובקרה של האסטרטגיה הפיננסית, תוך שימוש בצרכי המידע, אופן זרימתו בארגון, המערכות ובעלי העניין השונים. חברת HP LFP היא חברה שעברה לא מזמן מיזוג בין החברה הישראלית HP Scitex לבין חברה נוספת שבבעלותה של חברת HP העולמית הממוקמת בברצלונה, HP LCD. מערכי ניהול המידע הפיננסי בארגון מקבלים כיום תשומת לב ומיקוד רבים יותר משהיה נהוג בחברת HP Scitex קודם למיזוג. המטלה מחולקת לשלושה חלקים ומתבססת על המידע שהוצג במטלה הקודמת. בחלק הראשון של המטלה הוצג הארגון ומבנהו בהיבט של קשרים מערכתיים, יעדים ומטרות, השוק בה הוא פועל ונתונים פיננסיים. בנוסף הוצג תפקידו של מנהל ההדרכה בארגון וקשריו הניהוליים והפיננסיים עם שאר הארגון.  בחלק השני הוצגו כל אותם נתוני הידע חשבונאיים ופיננסיים החשובים לארגון אשר הופכים למידע אסטרטגי לאחר הזנתם למערכות המידע השונות שצוינו. התמחיר והתקציב השנתי הכולל הם היעדים החשובים ביותר לארגון ומשליכים ישירות על רמת הרווחיות. בחלק השלישי צוינו תוצאות השימוש במידע החשבונאי פיננסי ולא פיננסי המבוקר בארגון ומשליך ישירות על מקבלי ההחלטות הארגון ובחברה כולה.  חברת HP LFP תסיים את שלבי האינטגרציה למערכות המידע שלHP  העולמית בשנת 2010. עד אז תאבק החברה עם מערכותיה הקיימות כדי להתאים את תוצאותיה והמידע שמופק מהם למערכות של HP העולמית. אני מקווה מאוד שבמהלך השנים ישתנו גם הגישות הניהוליות בהתאם על מנת לסגל חשיבה יצירתית יותר וחדשנית כפי שחברת HP חורטת על דיגלה.
תוכן העניינים
תקציר מנהלים.. 1
תוכן העניינים.. 2
מבוא – הצגת הארגון ותפקיד מנהל ההדרכה. 4
1 . הצגת חברת HP LFP. 4
2 . תפקיד מנהל ההדרכה בחברה. 5
ניהול המידע בהיבט המבנה הארגוני ובעלי התפקידים.. 5
מהות המידע וזרימתו בארגון, דרכי השימוש בו והמשתמשים העיקריים בו 6
תוצאות השימוש במידע (קבלת החלטות, תכנון ובקרה) 9
סיכום, מסקנות והמלצות. 11
ביבליוגרפיה. 12
נספחים.. 14
נספח א' –  פורטפוליו מוצרי חברת HP LFP. 14
נספח ב' – מבנה ארגוני חברת HP LFP. 17
נספח ג' – דוחות פיננסיים.. 18
נספח ד' –  נציגות עולמית. 19
נספח ה' – צמיחת שוק. 20 נספח ו' – מטרות ויעדים עיקריים.. 21
נספח ז' – מבנה מערך השירות. 22
נספח ח' – מערכות אלטרנטיביות לניהול ידע. 23
נספח ט' – אימוץ מהיר של מערכות BI 27
נספח י' – יישום של בקרה פיננסית. 29