עבודת סוף קורס תנועה בגיל הרך

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8584
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תשס"ז
2 007
עבודת סוף סמסטר א – תנועה וחשיבותה בגיל הרך הקורס:
וארגון מוסדות חינוך רקע – למה בחרתי בנושא  ?  אפיון קהל יעד שאליו מכוונת העבודה שנה שעברה כאשר הייתי צריכה לחפש נושא למחקר פעולה שלי חיפשתי נושא שידבר אליי אישית מתוך אהבה שלי לתחום אך גם מתוך ראיה שלי את הקורה בגן ואת התחום שבו ניתן להשפיע הכי הרבה על הילדים ובד בבד שיהיה תחום מהנה וחוויתי ולאו דווקא פורמאלי ועיוני ולכן   התמקדתי במחקר הפעולה שלי בגן בנושא המוטורי ובעיקר בתחום המוטוריקה הגסה.
ככל שהתעמקתי יותר ויותר בנושא גיליתי עד כמה חשיבות של נושא זה עצומה ועד כמה המודעות אליו מועטה ונראית כמובנת מאליה.
יותר ויותר הורים מייחסים לבעיות המוטוריות אך ורק עניין של גדילה ובשלות ואינם מתייחסים לכך שישנן דרכים להקל על הילד שקשה לו ולשכלל את היכולות שלו כמו כן של הילדים ללא קושי מסוים אך ככל שהילד ישכלל את המיומנויות התנועתיות והמוטוריות שלו יהיה לו קל יותר בעתיד ובפרט בבית הספר.
ולכן ראיתי לנכון לעסוק בעבודה הזו בנושא כה חשוב זה ולהתמקד בגילאי 3-4 שבגיל זה אני חושבת ורואה לנכון שאפשר לחולל פלאים עם הילדים ולהביא אותם קברת דרך ארוכה ע"י הדברים התנועתיים הבסיסיים ביותר כמו ריצה, קפיצה, גלגול ועוד.
הראיה שלי לעסוק בתחום הזה עם הגיל הזה  הוא שוב מאותה נקודת המבט שישנם הורים ולא מעטים שחושבים שילדם אמור לדעת לבצע מיומנויות תנועתיות מסוימות בגיל מסוים ומשם להתקדם הלאה ולזנוח תנועות אלו כיוון שהן נחשבות לילדותיות או לכאלו שהוא למד אותם כבר בעבר ואין צורך לחזור עליהם.
הקהל יעד לפי כך של עבודתי הוא הורים של ילדים בגילאי
3 -4 בגן טרום חובה .