קניות של צעירים דרך האינטרנט

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6381
מספר מקורות 34

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא
שיטת המחקר תרבות הצריכה החלטות קניה גורמים עיקריים המשפיעים על התנהגות קנייה מסחר אלקטרוני איפיון הצרכנים הקונים באינטרנט איפיוני האתר כבסיס לנכונות קניה ממצאי המחקר סיכום ביבליוגרפיה מבוא
בעבודת סמינריון זו ברצוני לבדוק ולחקור  את נושא הקניות של צעירים דרך האינטרנט.
חלק ניכר מהתרבות הפנאי של בני נוער מוקדש לשוטטות בעולם האינטרנט הכוללת פעולות מוכרות באינטרנט כמו קניות צפייה בסרטים ותמונות והעברת מידע.
במאמרו של אברהמי (2004) הוא מתייחס לחברה החדשה שנוצרה המציעה סולם ערכים שבו האדם נימדד לפי רכושו ולא על פי מעשיו ורעיונותיו הכסף הוא האידיאל ובדרך אליו הכל מותר יש לתרבות הזו שמות כמו אמריקניזציה, עגל הזהב,חומרנות תרבות הפרסומות והרייטינג . ילדים חומרניים –מגיל קטן מאוד הילדים מהווים מטרה לפרסומות הם עוברים שטיפת מוח בלתי פוסקת  והמפרסמים מקבלים צרכנים לכל החיים. מה שמניע תרבות זו  אלו הפרסומות  אנו מוקפים בהם בכל מקום יש בכולם מסר חוזר קנו עוד. דפוס קניה ותרבות צריכה חדשה יחסית נוספה לכל אלה המוכרים לנו והא קניית מוצרים שונים ומגוונים דרך האינטרנט. חברות ותאגידים זיהו את הפוטנציאל והחשיפה חסרת התקדים שיש לאינטרנט ואלה החלו לפרסם מוצרים מכל הבא ליד. מאמרו של עינבר (1997) מנתח את תופעת המסחר האלקטרוני באמצעות האינטרנט ומציג את יתרונותיו. בנוסף גילו החברות והמפרסמים את החשיפה של צעירים לאינטרנט שיש לו השפעה עצומה בעולם המחשבים. גולן (1996) מראה את ההשפעה הניכרת של הצעירים בכוח הקנייה האדיר שלהם . כאשר נכנסים לעובי הקורה,  הורביץ (1982) מאבחנת את המניעים והעמדות המשפיעים על קנייה של מוצרים אופנתיים ולאו בודקים את השפעות המניעים הללו על סוגים שונים של קונים ומצאו שצריכת מוצרים אופנתיים בבריטניה מוכתבת ע"י האופנה.האופנה משפיעה על קבוצות גיל ,קונים צעירים מושפעים בעיקר ממניע ההתרגשות של הקנייה קונים צעירים מעוניינים יותר בשיקולי סגנון מאשר איכות הם מושפעים התקשורת המונים ורגישים פחות לסמלי המעמד. מאמר נוסף העוסק בצרכנות ואינטרנט של עמיחי,פיין,גולדשטיין,ואברהם (2004) בודק את הקשר בין גיבוש מסקנות וקונספציות לבין התנהגות והעדפות של צרכנים בתחום הגלישה באינטרנט. מאמרו של טרסטינסקי (1999) בודק השפעת אמון הלקוח על נכונות לרכוש מוצרים ושירותים באמצעות  האינטרנט . הצרכנים כך עולה מן המאמר רוכשים אמון רב יותר לקמעונאים האינטרנט בעלי מוניטין ואתרים גדולים מתן אמון בקמעונאי קשור לעמדות חיוביות כלפי רכישת מוצרים באמצעות האינטרנט ולתפיסת סיכון נמוכות.
הצרכן היום שונה מבעבר האינטרנט יצר עולם אינטראקטיבי שבו התקשורת מתנהלת בצורה דו סטרית. האינטרנט נותן בידי המשווק והפרסומאי כוח חסר תקדים לבניית המותג בין מסחרי ובין פוליטי.  על כן נשאלת השאלה בסופו של התהליך  הנ"ל מהם השיקולים של צעירים לצריכה דרך האינטרנט?
שיטת המחקר אני מעוניין לבחון תופעה זו במחקר האיכותני ולא בשיטת המחקר הכמותי כיוון שישנם סוגיות ושאלות שהמחקר הכמותי לא נותן להם מענה ,היצור האנושי מאוד מורכב והמציאות מאוד מורכבת,המאפיין את שיטת המחקר הוא האופי התיאורי של המחקר(בניגוד לכמותי)התמקדות התהליכים פנימיים . ההתייחסות היא הוליסטית בהבנת אספקטים רב גוניים סמויים של ההתנהגות האנושית בהקשרה הסביבתי אנו מעוניינים בתהליכים יותר מאשר תוצאות או תוצרים.המחקר האיכותי בעל תיעוד פרטני לעומק התופעה לכל גווניה השונים כאשר הוא בעל תאור מפורט ועבה שדה המחקר המחקר יתבצע בקרב צעיריםסטודנטים שיתבצע בבתיהם בזמן הגלישה באינטרנט ומבלים מול המחשב שעות רבות אוכלוסיית המחקר
3 צעירים סטודנטים  בגיל 23-28.
כלי המחקר כלי המחקר הוא תצפית + ראיון