מערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3653
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

עבודה אישית במערכות מידע בעסקים –  2054
Information Systems in Business   תוכן העניינים
פרק עמוד פרק 1
תקציר מנהלים- חברת "מזרן"
3 פרק 2
חומרה תוכנה ורשתות 7
פרק 3
השיקולים לבחירת רמת החומרה
1 0 פרק 4
תוכנה-אבטחת מידע חוקיות ורישיון
1 1
פרק 5
גיבוי ואחסון מידע
1 3
פרק 6
מערכת מסחר אלקטרוני אינטרנט
1 4
סיכום ומסקנות
1 6
בבילוגרפיה
1 7
תקציר מנהלים חברת "מזרן" חברת "מזרן" עוסקת בייצור ובמכירת מזרונים, פתרונות אירוח, ומערכות מתכווננות. המפעל וחנות המפעל  ממוקמים  ברחוב הרצל בת"א ועוד
3 סניפים: חיפה, ירושלים וב"ש, בבעלות משפחתית. העסק מנוהל ע"י מר כהן אברהם, העסק קיים מאז שנת 1985.
מועסקים 100 עובדים, העבודה מתבצעת בשיטת  ICT מלאה ((Information and Communication technology  הפעילות המכירתית מתבצעת בכמה אופנים: מוצרים מבוקשים ע"י הלקוחות, החלף מזרן ישן בחדש תמורת 1000 ₪, שירות מכירה תמורת עמלה. הפעילות השיווקית ננקטת באמצעות פרסום בעיתונות וכן שיווק של אנשי המכירות.
 המחזור המסחרי השנתי עומד על  19 מיליון $.
היקף המכירות של החברה ירד לאחרונה כתוצאה משיפור כושרם התחרותי של המתחרים, באמצעות  גודלן ופרסומם המתמיד והמאסיבי  של החברות הידועות במשק מבניית אתרי אינטרנט המפורסמים באתרים פופולריים, וכן  ובאמצעות מחשוב כל החברה.
לאור פנייתו ובקשתו  של מר כהן אברהם  להחדרת מערכות מידע ממוחשבות לבית העסק ERP  מערכת בה אנשי מכירות יהיו מחוברים באופן רציף למאגרי המידע של החברה, מחלקת הכספים תהייה מחוברת למחלקת הרכש ופס הייצור/תפעול ומחלקת כ"א עם ההנהלה, כך יוכלו כל המחלקות להיות מסוכרנות אחת עם השנייה.  במהלך העבודה יוצגו נתונים באשר ליתרונות כלליים ועסקיים  בהחדרת מערכת מחשוב לעסקו, יתרונות במכירה באמצעות האינטרנט, הסיכונים הטמונים בכך, רכיבי החומרה והתוכנה הדרושים לעסק  וכן  גיבוי המידע ואחסונו. בהנחה שעבודה זו תאפשר לחברת "מזרן" להגדיל את כושרה התחרותי בשוק, לייעל את שיטות העבודה ולהגדיל את רווחיותה.