סיקור אובייקטיבי בתקשורת הכתובה

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4132
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

סיקור אובייקטיבי בתקשורת הכתובה תוכן העניינים
                                                                                                                       עמוד מבוא -…3
פרק א'   פרק תיאורטי 4
פרק ב'   פרק יישומי ..10 פרק ג'   סיכום ומסקנות –.16
פרק ד'   רשימה ביבליוגרפית -17
מבוא
השם "עיתון" נגזר מן המילה "צייטונג" שפירושה "זמן" או "עת", כלומר תפקיד עיתון נתפס כמעדכן את הקורא במידע על המתרחש ופרשנותו לאירועים – משמעותם והשלכותיהם. למרות זאת לאורך השנים החלו העיתונים להיבדל זה מזה. אחד המרכיבים העיקריים של אמצעי התקשורת בארץ הוא העיתונות הכתובה. את תחום העיתונות בארץ מובילים שלושה עיתונים יומיים – "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"הארץ". שני הראשונים מוגדרים כעיתונים פופולאריים ו"הארץ" מוגדר כעיתון אליטיסטי. ההבדל בין שני הסוגים הוא באופן ההתייחסות לחדשה עיתונאית.
בעבודה זו נעמוד על ההבדל בין ההתייחסות של שני עיתונים ישראלים הנחשבים למייצגים של הז'אנרים השונים:
"מעריב" הנפוץ, הפופולארי והעממי יותר ומולו "הארץ", שהוא נפוץ פחות, איכותי ואליטיסטי. חלקה הראשון, התיאורטי, של העבודה יסקור את התיאוריות והטכניקות המבדילות בין עיתונות פופולארית לאיכותית, וכן, שיקולי פרסום וסיווג של אירוע חדשותי לפי קריטריונים שונים; בחלקה השני של העבודה נבדוק האם ההבדלים מתקיימים במציאות ע"י השוואה בין כתבות משני נושאים המופיעים בשני העיתונים, כאשר כל אחד מייצג סוג שונה של עיתונות.