עבודה מצטיינת בנושא: "יובל המבולבל"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4054
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

עבודה זו תבחן את התהליך השיווקי של התופעה, יובל המבולבל, ותבדוק האם תהליך זה מוצה במלואו.
פרק א' יציג  את המותג, המודעות אליו,  ויבחן את המוצר על כל מימדיו. פרק ב' יבחן את ניתוח הסביבה  החיצוני באמצעות מודל: PEST ובהמשך יבחן את ניתוח הסביבה הפנימי באמצעות המודלים: 5 הכוחות של פורטר, CA, ו-SWOT.
פרק ג' ידון בפילוח השוק ע"י 3 משתני פילוח (דמוגראפי, פסיכוגראפי והתנהגותי) ,וקביעת שוק המטרה.
פרק ד' דן בסוגיית התנהגות הצרכנים ע"פ תיאורית ההנעה של פרויד, תהליך קנייה ותהליך קבלת החלטות של הצרכן.
פרק ה' ממחיש את המיצוב ע"י מפה תפיסתית.
פרק ו' מציג את הבידול .
פרק ז' מתאר את תמהיל השיווק באמצעות מודל 4P.
פרק ח' יומלצו המלצות לשיפור וסיכום.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים -1
פרק מבוא –…3
פרק 1- המותג והמוצר –4
1 .1   המותג –..4
1 .2   המוצר –..5
פרק 2- ניתוח סביבה –..7
2 .1
SWOT –.7
פרק 3- פילוח שוק .8
3 .1
משתני פילוח -8
3 .2
שוק המטרה -9
פרק 4 – התנהגות צרכנים -10
4 .1
תיאורית ההנעה של פרויד 10
4 .2
תהליך הקנייה בפועל -..10
4 .3
תהליך קבלת החלטות -.10 פרק 5 – מיצוב -..12
5.1
מפה תפיסתית .12
פרק 6- בידול -…13
פרק 7 – תמהיל השיווק -…13
7.1
מודל 4 P –13
סיכום-מסקנות והמלצות -.15
ביבליוגרפיה –16
נספחים .18
פרק מבוא:
יובל שם טוב , הידוע כ"יובל המבולבל", החל את דרכו כאמן בידור לילדים במסיבות פרטיות, קניונים וכו'. לפני 5 שנים השקיע את כל הונו  ב-DVD מקורי לילדים. ה-DVD של יובל החל לתפוס תאוצה בקרב הילדים, שירים ממנו החלו להיות משודרים בערוץ "הופ" והתופעה החלה להתפשט כאש בשדה קוצים מפה לאוזן.
יובל כותב ומלחין את כל שיריו בעצמו וייחודו מתבטא בדמות הקומית והמבולבלת איתה הוא מזוהה בקרב הילדים וההורים, שהפכו גם הם למעריציו. יובל מכר 100,000 עותקים של ה-DVD המדובר, ומדי חודש בחודשו הוא מוכר 20,000-
5 ,000 כרטיסים להופעותיו, מכאן ניתן להסיק שהוא בשלב הצמיחה מבחינת מחזור חיי המוצר.
 "יובל המבולבל" נוקט בגישה שיווקית בדגש על צרכי הלקוחות ומספק מוצר איכותי מעשיר.
יובל שם טוב הוא כוכב הילדים הכי מצליח במדינה!