הקשר בין אמון הצרכנים באינטרנט לצורכי מסחר לשימוש באינטרנט לצורכי מסחר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9052
מספר מקורות 66

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
שאלה אחת המטרידה צרכנים פוטנציאלים ברשת היא: איך אתה יודע במי לתת אמון? בעולם וירטואלי , נושא האמון מוגזם יתר על המידה (Jarvenapaa et al, 2000) . חשיבות והשפעת האמון זה מכבר בוסס כגורם מפתח המשפיע על התנהגות הצרכן וככזה הוא קריטי להגדלת המסחר המקוון, במידה רבה בעקבות הגלובליות והפתיחות הטבעית של האינטרנט. ידוע שצרכנים רוכשים עכשיו בצורה מקוונת יותר מאי פעם ושהם עושים זאת למרות ההטרדה של חברות בנוגע לאמינות של עסקים מקוונים (Wingfield,2002) .
במחקר זה בדקנו מהי עוצמת הקשר בין המשתנים אמון הצרכנים באינטרנט לצורכי מסחר ושימוש באינטרנט לצורכי מסחר,לשם כך ביצענו סקר מקיף באמצעות מדגם נוחות שבדק את התלות בקרב 62 נשאלים בעלי רקע דמוגרפי שונה ( מין , גיל , השכלה, והכנסה ).
מהסקר עלה כי התלות בין המשתנים הינה חזקה ומובהקת , בנוסף לכך נמצא כי לנשים מידת האמון והשימוש נמוכה יותר , לגיל אין השפעה על מידת האמון והשימוש , כמו כן , השכלה גבוהה והכנסה גבוהה גורמות לשימוש רב יותר באינטרנט לצורכי מסחר.
תוכן עניינים:
מבוא
4
1 .1   הצגת הנושא –
4
1 .2   שאלת המחקר ..
4
1 .3   השערת המחקר
4
סקירת ספרות ..
5-14
שיטת המחקר …
15-18
3 .1   הגדרת משתני המחקר -. 15
3 .1.1          משתנה בלתי תלוי – אמון המשתמש באינטרנט לצורכי מסחר- 15
3 .1.2          משתנה תלוי – שימוש באינטרנט לצורכי מסחר — 15
3 .1.3          משתנים מתערבים – 15
3 .2   המודל התיאורטי –…
16
3 .3   השערות המחקר
16
3 .4   המתודולוגיה של המחקר .. 16
3 .4.1          אוכלוסיית המחקר – 16
3 .4.2          המדגם -..
16
3 .5   הליך המחקר –
17-18
3 .5.1          גישת המחקר ומערך המחקר -. 17
3 .5.2          כלי המחקר
18
3 .5.3          הליך המחקר ואיסוף נתונים -. 18
3 .6   שיטות לעיבוד נתונים -.. 18
ממצאי המחקר .
19-23
סיכום ומסקנות
23-24
בביבליוגרפיה …

5 -29
נספחים –..
30-30