סמינר שיווק ניתוח שוק ומוצר - לוריאל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5741

תקציר העבודה

לוריאל הינה אחת מחברות הקוסמטיקה המובילות בעולם. העבודה הזו סוקרת את השוק העולמי והמקומי עם דגש על מוצרי טיפוח הגוף של לנקום.
שווי שוק הקוסמטיקה העולמי נאמד בכ-110 מיליארד דולר, כאשר מתוכו מהווה השוק הסלקטיבי כ- 23%. השוק גדל ב-3.4% בממוצע מידי שנה. מחזור המכירות של ענף הטיפוח העולמי עומד על כ-40 מיליון אירו, מתוכם כ- 7 מיליון אירו היו מכירות טיפוח הגוף, ונמצא בעלייה מתמדת משנת 1997.
את הצמיחה אפשרו טרנדים שנכנסו לנישות בתחום פיתוח הגוף כגון פתיחת השוק למוצרים לגבר, מוצרי אנטי איג'ינג, מוצרים להרזיה ולטיפול בצלולייט. שוק הקוסמטיקה מחולק לשלושה גושים גיאוגרפיים עיקריים: אפריקה אירופה והמזרח התיכון, אסיה ואמריקה. מערב אירופה היא הצרכנית הגדולה ביותר הענף טיפוח הגוף עם-41% מסך המכירות העולמי, אחריה מדורגת צפון אמריקה עם 22%, אסיה עם 16%, אמריקה הלטינית עם 12% ומזרח אירופה עם 8%. השוק העולמי מאופיין בתחרות קשה וצמודה בין מספר רב של חברות גלובליות המתחרות בשוק הסלקטיבי על נתח תודעה ונתח הלב של הצרכנים.
מאפיין נוסף בא לידי ביטוי בחוסר בידול וייחוד של המוצרים ומחירם ולכן מפנות החברות את העימותים לזירה השיווקית על מנת לבדל עצמן באסטרטגיה השיווקית בפנייה לצרכנים. המתחרות העיקריות של לנקום בשוק העולמי הן: boitherm, clarins,channel, decleor, sisley, estee  lauder,shiseido ו – dior.